rezonator helmholtza

Wyrównoważenie silnika

Ze względu na nieuniknioną nierównomierność momentu obrotowego, tłokowy silnik suwowy nie może być całkowicie wyrównoważony. W praktyce wyrównoważenie silnika polega więc jedynie na ograniczeniu nierównomierności momentu obrotowego do zakresu dopuszczalnego. Wyrównoważenie silnika osiąga się przez: — dobranie liczby i układu cylindrów oraz rozmieszczenie wykorbień walu korbowego w sposób zapewniający wzajemne znoszenie si...

Tłoki bimetalowe

W celu utrudnienia przepływu ciepła do płaszcza i zmniejszenia tym samym jego odkształceń, niekiedy wykonuje sie obustronnie przecięcia poprzeczne na części obwodu tłoka, poniżej rowka pierścieniowego nad piastami sworznia, Tłoki bimetalowe. Często w tłoki ze stopów lekkich wtapia się wkładki ze stopów o małej rozszerzalności cieplnej, np. inwarowe), co pozwala na wydatne ograniczenie odkształceń wynikających z rozszerzalnośc...

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego [Obr/minl — prędkość obrotowa wału korbowego, przy której silnik rozwija moment maksymalny. Znamionowa prędkość obrotowa (nominalna) IN [Obr/min] — predkość obrotowa walu korbowego, przy której silnik rozwija moc znamionową, Dopuszczalna prędkość obrotowa [obr/min] — maksymalna prędkość obrotowa walu korbowego, przy której nie grozi jeszcze uszkodzenie układu korbowego lub innych m...

rezonator helmholtza

Często przeglądając ofert dotyczące sprzedaży samochodu natrafiamy na różne skróty. Co tak naprawdę one oznaczają i jak je właściwie rozszyfrować i co najważniejsze dowiedzieć się czy są najlepszym dla nas wyposażeniem samochodu w sam raz dla nas? Wśród najczęściej pojawiających się skrótów występuje ABS. Jest to nic innego jak układ mający na celu zapobieganie blokowaniu kół podczas hamowania. Jest powiązany z układe...

Najnowsze zdjęcia w galerii rezonator helmholtza :



Tłoki nieprzecinane

Tłoki nieprzecinane stosowane są w umiarkowanie obciążonych cieplnie silnikach o zapłonie iskrowym (np. samochodów ciężarowych) oraz z reguły w silnikach wysokoprężnych, z uwagi na znaczne obciążenia mechaniczne, tłoki takie często mają różnego rodzaju wkładki. Silniki dwusuwowe o rozrządzie szczelinowym zaopatruje się w tłoki nieprzecinane i bez wkładek, wykonane ze stopów o małej rozszerzalności cieplnej. Aby zapewnić wy...

Zespól HYDRA-MATIC Two Coupling

Zespół HYDRA-MATIC Two Coupling (HYDRA-MATIC 1956) jest udoskonaloną odmiana zespołu HYDRA-MATIC Single Coupling, przy czym istotne ulepszenia polegają na wybitnym uproszczeniu hydraulicznego układu sterującego oraz poważnym zmniejszeniu ciężaru własnego zespołu. Spotykane w praktyce rozmaite wersje zespołów Systemu HYDRA-MATIC Two Coupling różnią się drugorzędnymi szczegółami wykonania i odpowiednio do marki samochodu noszą odm...

Zużycie paliwa

Sprawność — współczynnik określający wykorzystanie mocy w silniku. Rozróżnia się następujące sprawności: - mechaniczna stosunek mocy użytecznej Ne [KM] do mocy indykowanej Ni [KM] (obliczonej z pola wykresu indykatorowego), czyli = Ne/Ni; sprawność mechaniczna charakteryzuje straty tarcia w silniku i straty mocy na napęd mechanizmów pomocniczych (jak pompy paliwa, oleju itp.), — indykowana — stosunek mocy indykowanej do mocy...