mibo otomoto

Łożyska główne wału korbowego

Pg działa na lożyska główne wału korbowego jako siła Pg, równa co do wartości sile P”g, ale przeciwnie do niej skierowana. Siły gazowe równoważą się wewnątrz silnika i nie obciążają jego zawieszenia. Siły gazowe wywołują natomiast w układzie korbowym sit gazowych dwa przeciwnie skierowane, równoważące się momenty — obrotowy (Mo)g i wywracający (Mr)g. Masy w układzie korbowym dzielą się na masy (ma) części poruszających się posuwisto-zwrotnie wzdłuż osi cylindra, skupione umownie w osi swo...

Spalanie w cylindrach silników wielopaliwowych

Wielopaliwowy silnik tłokowy jest to silnik o zapłonie samoczynnym lub iskrowym, który pracuje zadowalająco na rozmaitych rodzajach paliwa Ciekłego, lekkiego lub ciężkiego, pochodzenia mineralnego, roślinnego lub syntetycznych. W razie zmiany rodzaju paliwa używanego do zasilania silnika wielopaliwowego na ogół zmienia jedynie wyprzedzenie wtryskiwania (zapłonu) oraz ustawienie maksymalnego dawkowania pompy wtryskowej. Wszystkie współczesne silniki wielopaliwowe są silnikami o zapłonie samoczynnym. Do silników...

Ukopy te nalezy ksztaltowac, jako plaskie wglebienia terenu które moga byc po pobraniu ziemi na nasypy, uzytkowane jako pola uprawne lub laki

Ukopy te należy kształtować, jako płaskie wgłębienia terenu które mogą być po pobraniu ziemi na nasypy, użytkowane jako pola uprawne lub łąki. Stosowanie ukopów o stromych skarpach i dużej głębokości nie jest dopuszczalne ze względu na bezpieczeństwo ruchu (drogi o ruchu szybkim) i ze względu na estetykę. W razie zastosowania dróg drugorzędnych, przeznaczonych do ruchu powolnego, mogą być stosowane skarpy ukopów o pochyleniu 1 : 1,5 lecz w tym przypadku ze względu na estetykę krajobrazu, ukopy powi...

mibo otomoto

Sprawność — współczynnik określający wykorzystanie mocy w silniku. Rozróżnia się następujące sprawności: - mechaniczna stosunek mocy użytecznej Ne [KM] do mocy indykowanej Ni [KM] (obliczonej z pola wykresu indykatorowego), czyli = Ne/Ni; sprawność mechaniczna charakteryzuje straty tarcia w silniku i straty mocy na napęd mechanizmów pomocniczych (jak pompy paliwa, oleju itp.), — indykowana — stosunek mocy indykowanej do mocy odpowiadającej energii zawartej w doprowadzanym paliwie Nw [KM] (równoważni...

Najnowsze zdjęcia w galerii mibo otomoto :



Glośność

Głośność określa się w fonach. Dla dźwięku o częstotliwości 1000 HZ skala fonowa (subiektywna) odpowiada skali decybelowej (obiektywnej). Dźwiek na progu słyszalności ma głośność zero fonów. Granica bólu odpowiada głośności 120. . .130 fonów. Ze względu na logarytmiczny charakter skali fonowej, w obszarze powyżej 50 fonów powiększenie głośności 0 10 fonów sprawia subiektywne wrażenie, że głośność źródła wzrosła dwukrotnie. Głośność wypadkowa (sumaryczna). Jednakowo głośn...

Skuteczność tłumienia interferencyjnego

Skuteczność tłumienia interferencyjnego zależy od dokładności przesunięcia fazy. Zatem sprawność tłumika interferencyjnego zależy Od prędkości obrotowej walu korbowego i temperatury spalin, ponieważ wpływa ona na prędkość dźwięku. Z tego powodu tłumiki interferencyjne znajdują tylko bardzo ograniczone zastosowanie. Skuteczność działania takich tłumików nie zależy natomiast od prędkości przepływu spalin. Tłumiki silników dwusuwowych. Tłumienie hałaśliwości wydechu silników dwusuwo...

Rodzaje silników

Ze względu na liczbę suwów tłoka przypadających na jeden przebieg pracy w cylindrze, rozróżnia się silniki: — dwusuwowe — podczas przebiegu pracy tłok wykonuje dwa suwy, a wał korbowy jeden pełny obrot; co drugi suw tłoka jest suwem pracy, — czterosuwowe — podczas przebiegu pracy tłok wykonuje cztery suwy, a wał korbowy dwa pełne obroty czwarty suw tłoka jest suwem pracy. Z uwagi na rozmieszczenie i układ cylindrów rozróżnia się: układ rzędowy — osie wszystkich cylindrów leża w j...