toyota okecie

Praktyka eksploatacji dróg samochodowych pokazala, ze normalne rowy o stosowanych powszechnie wymiarach zwykle sa wypelnione woda

Praktyka eksploatacji dróg samochodowych pokazała, że normalne rowy o stosowanych powszechnie wymiarach zwykle są wypełnione wodą w 1-7. Eksploatacja dróg z rowami opływowymi jest o tyle jeszcze ułatwiona, że rowy takie nie zamulają się, szybko zarastają trawą i nie wymagają okresowych pogłębień, wykonywanych przy normalnych rowach zwykle co 3 - 4 lata. Rowy trapezowe głębokie, stosowane do niedawna powszechnie, mają poważne wady. Rowy takie nie osuszają podłoża gruntowego (z wyjątkiem tylko odcinków położonych na gruncie bagnistym), zwłaszcza jeżeli są wykonane w grunta...

System SPIN-RESISTANT

Stożkowy mechanizm różnicowy o dwóch satelitach jest wyposażony w rozpieracz sprężynowy, który dociska koła koronowe poprzez ich czasze oporowe do stożkowych bieżni koła. Czasze oporowe Są podobnie jak koła koronowe osadzone na wielowypustach osi. Podczas prze- noszenia napędu przez mechanizm różnicowy satelity usiłując rozsunąć kola koronowe dodatkowo dociskają czasze oporowe do stożkowych bieżni kosza, dzięki czemu opory tarcia przeciwstawiające się poślizgowi czaszy oporowej względem kosza są proporcjonalne do momentu obrotowego, oddawanego przez przekładnie główną. M...

Skuteczność tłumienia interferencyjnego

Skuteczność tłumienia interferencyjnego zależy od dokładności przesunięcia fazy. Zatem sprawność tłumika interferencyjnego zależy Od prędkości obrotowej walu korbowego i temperatury spalin, ponieważ wpływa ona na prędkość dźwięku. Z tego powodu tłumiki interferencyjne znajdują tylko bardzo ograniczone zastosowanie. Skuteczność działania takich tłumików nie zależy natomiast od prędkości przepływu spalin. Tłumiki silników dwusuwowych. Tłumienie hałaśliwości wydechu silników dwusuwowych jest znacznie trudniejsze niż silników czterosuwowych. Fale głosowe wy...

toyota okecie

Pg działa na lożyska główne wału korbowego jako siła Pg, równa co do wartości sile P”g, ale przeciwnie do niej skierowana. Siły gazowe równoważą się wewnątrz silnika i nie obciążają jego zawieszenia. Siły gazowe wywołują natomiast w układzie korbowym sit gazowych dwa przeciwnie skierowane, równoważące się momenty — obrotowy (Mo)g i wywracający (Mr)g. Masy w układzie korbowym dzielą się na masy (ma) części poruszających się posuwisto-zwrotnie wzdłuż osi cylindra, skupione umownie w osi sworznia tłokowego ; są to masy tłoka, pierścieni tłokowych i sworznia tłok...

Najnowsze zdjęcia w galerii toyota okecie :



W terenach plaskich nasyp drogowy powinien byc podniesiony ponad teren

W terenach płaskich nasyp drogowy powinien być podniesiony ponad teren na wysokość taką, aby można było zabezpieczyć grunt podłoża nawierzchni przed zawilgoceniem przez wodę wiosenną (powodziową) lub gruntową. Jeżeli w danym terenie nie grozi niebezpieczeństwo zawilgocenia gruntu podłoża, podniesienie nasypu drogi powinno być uzależnione od zawiewania przez śnieg. Przepisy techniczne budowy dróg, obowiązujące w ZSRR, przewidują warunki podniesienia nasypu drogowego ponad teren płaski z utrudnionymi warunkami odwodnienia-). Jeżeli grozi niebezpieczeństwo podtapiania nasypów ...

Wyniki badań hałaśliwości wydechu czterosuwowego silnika czterocylindrowego

Na wzmiankę zasługują wyniki badań hałaśliwości wydechu czterosuwowego silnika czterocylindrowego, w którego układzie wydechowym zmieniano stosunek 12/11 przez wydłużanie krótkiej początkowo rury. Liczby przy poszczególnych krzywych podają w m odległość przyrządu mierzącego natężenie dźwięku od otwartego końca rury wydechowej. Jak widać, przez zwiększenie długości rury osiągnięto zmniejszenie hałaśliwości o około 10 dB. Zresztą stosunek 12/11 — 0,8 dawał już wynik zadowalający. Z powyższych rozważań widać, że niekorzystny jest typowy sposób wbudowania np.

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego [Obr/minl — prędkość obrotowa wału korbowego, przy której silnik rozwija moment maksymalny. Znamionowa prędkość obrotowa (nominalna) IN [Obr/min] — predkość obrotowa walu korbowego, przy której silnik rozwija moc znamionową, Dopuszczalna prędkość obrotowa [obr/min] — maksymalna prędkość obrotowa walu korbowego, przy której nie grozi jeszcze uszkodzenie układu korbowego lub innych mechanizmów silnika; na ogól 10. . .15% większa niż prędkość znamionowa. Prędkość obrotowa biegu jałowego [obr/min] prędkość obrotowa walu korb...