Przy dalszym powiekszaniu sie obciazenia dla poszczególnych punktów gruntu podloza naprezenia styczne sa wieksze od wytrzymalosci gruntu na scinanie (krzywa 2)

Przy dalszym powiększaniu się obciążenia dla poszczególnych punktów gruntu podłoża naprężenia styczne są większe od wytrzymałości gruntu na ścinanie (krzywa 2). W miarę jak wzrasta ciśnienie, ilość miejsc, gdzie powstają odkształcenia plastyczne wzrasta, jak również wzrasta osiadanie nasypu, po czym zaczyna się proces wyciskania gruntu spod nasypu. Po bokach nasypu powstają wypukłości wyciśniętego gruntu (krzywa 3). Rodzaj odkształceń gruntu podłoża zależy od kolejności warstw gruntu, od grubości warstw podlegających odk...

Bieg zwolniony

Przekładnia hydrokinetyczna pracuje według zasady TRI LOK i uczestniczy w przenoszeniu napędu tylko w okresie korzystania z biegu zwolnionego lub biegu pośredniego. Przełączenie zespołu na bieg bezpośredni polega na włączeniu sprzęgła ryglującego, które wiąże wał korbowy wprost z wałem zdawczym, wskutek czego przekładnia hydrokinetyczna przestaje przekazywać napęd (ulega zaryglowaniu). Bieg zwolniony włącza sie przez włączenie środkowego i tylnego hamulca taśmowego, przy czym sprzęgło ryglujące, sprzęgło wielotarczowe oraz prz...

Palność mieszanki

Samozapłon jest to samorzutny zapłon mieszanki w cylindrze silnika o zapłonie iskrowym, z reguły przed zaiskrzeniem świecy zapłonowej, spowodowany zetknięciem się mieszanki z przegrzaną częścią komory spalania, najczęściej z grzybkiem zaworu wydechowego, elektrodami niewłaściwie dobranej świecy zapłonowej, względnie żarzącym się nagarem (osadem węglowym) na ściankach komory spalania. Występowanie samozapłonów jest dla silnika szkodliwe, ponieważ mieszanka zapala się wówczas przedwcześnie, co powoduje przegrzewanie sie silnika, ...

Brak korelacji między czynnikami psychologicznymi a subkliniczną chorobą wieńcową ad 5

Przekroje opływowe, o łagodnych skarpach nasypów i rowów zupełnie wyłączają awarie na drogach, ponieważ w każdym miejscu można zjechać z drogi. Łagodne skarpy umożliwiają kierowcy widzenie całej skarpy, co pozwala na ruch z niezmniejszoną szybkością. Należy tu podkreślić znaczenie ekonomiczne, jakie mają przekroje opływowe na utrzymanie drogi. Przy stosowaniu zaokrągleń krawędzi korony i skarp wydatki na utrzymanie bieżące drogi zmniejszają się o 25- 30 %, a krawędzie takie w okresie eksploatowania drogi prawie nie są uszkad...

Najnowsze zdjęcia w galerii tanie-fordy:

187#ciśnienie akustyczne , #auto centrum poznań , #mm cars katowice , #mibo olsztyn , #salon toyoty warszawa , #vb leasing poleasingowe , #land rover warszawa , #salon samochodów używanych poznań , #silnik wielopaliwowy , #pgd kraków ,