PRZYKŁADY PROJEKTOWANIA PRZEKROJÓW POPRZECZNYCH. W normalnych warunkach terenowych, przy projektowaniu przekrojów poprzecznych dróg magistralnych, przeznaczonych do szybkiego ruchu dalekobieżnego, należy polepszyć warunki bezpieczeństwa ruchu, tzn. usunąć z przekroju poprzecznego wszelkiego rodzaju urządzenia, przeszkadzające ruchowi, np. słupy telekomunikacyjne, składy materiałów drogowych, drzewa itp. Tylko znaki drogowe mogą pozostać w koronie drogi, przy czym staramy się ustawiać je na samej krawędzi drogi, a w miarę możności (przy stosowaniu łagodnego pochylenia skarp rowów) również...
Zakresy pracy zespołu: N (wyłączenie napędu), Dr (wszystkie biegi do jazdy w przód), LO (pierwszy i drugi bieg do jazdy w przód) oraz R (bieg tylny). W unowocześnionych modelach zakres Dr jest zwykle podzie lony na dwa zakresy, przy czym jeden z nich odpowiada zakresowi Dr, a drugi różni sie od niego tylko tym, że układ sterujący nie włącza w ogóle biegu bezpośredniego (czwartego).
Zespół HYDRA-MATIC Single Coupling składa się z następujących podzespołów: sprzęgło hydrokinetyczne, dwie dwustopniowe przekładnie planetarne do jazdy w przód oraz jedna pomocnicza przekładnia planetarna biegu...
Sprawność — współczynnik określający wykorzystanie mocy w silniku. Rozróżnia się następujące sprawności:
- mechaniczna stosunek mocy użytecznej Ne [KM] do mocy indykowanej Ni [KM] (obliczonej z pola wykresu indykatorowego), czyli = Ne/Ni; sprawność mechaniczna charakteryzuje straty tarcia w silniku i straty mocy na napęd mechanizmów pomocniczych (jak pompy
paliwa, oleju itp.),
— indykowana — stosunek mocy indykowanej do mocy odpowiadającej energii zawartej w doprowadzanym paliwie Nw [KM] (równoważnika ilości ciepła wywiązującego się wskutek spalania paliwa); Ni/Nw,
— teoretyczna ...