Wskaźniki eksploatacyjne

Stosunek objętości gazów w chwili rozpoczęcia wydechu do objętości na poczatku rozprężania o — Ve/Vs. Rzeczywisty stosunek rozprężania wynosi 3 do 6. Wymiary zewnętrzne silnika (wymiary obrysu, wymiary skrajni) — największa długość, szerokość i wysokość silnika. Pogląd o cechach użytkowych i zakresie zastosowania silnika dają jego wskaźniki eksploatacyjne, czyli pewne osiągi oraz wynikające z nich i wymiarów geometrycznych, umowne wielkości wskaźnikowe. Wymiary i porównywania tłokowych silników samochodowych. Sprawność wolumetryczna (...

Półautomatyczna skrzynka biegów

Półautomatyczna skrzynka biegów stosowana w autobusach amerykańskich. Zespół ten — podobnie jak zespół FULLER Torque Converter — składa się z trójwirnikowej przekładni hydrokinetycznej oraz dwustopniowej przekładni mechanicznej, lecz jest ona synchronizowana. Walcowe koła zębate przekładni, o zazębieniu skośnym, są stale zazębione ze sobą. Biegi przełączane są za pomocą synchronizatorów, przełączanych przez siłownik nadciśnieniowy. Wskutek rozpędzenia pojazdu do około 40 km/godz samoczynnie włączone zostaje przełożenie bezpośrednie ...

Zespoły o ryglowanych przekładniach hydrokinetycznych

W zakresie D hydrauliczny układ sterujacy przelacza samoczynnie wszystkie biegi w przód, w zakresie S (Super Range) — tylko bieg zwolniony na bieg pośredni i odwrotnie, a w razie ustawienia zakresu L zespół stale przekazuje napęd na biegu zwolnionym. Kolejność zakresów pracy zespolu: P-N-D-s-L-R. Podczas rozpędzania samochodu układ sterujący powoduje samoczynne przełączenia biegów w przód przy tym wyższych szybkościach jazdy im większe jest chwilowe obciążenie silnika (uchylenie przepustnicy w gaźniku). W zakresie S bieg pośredni jest włączany pr...

POMOC DLA SZKOL W PRZYSTOSOWANIU SIE DO PSYCHICZNYCH POTRZEB UCZNIÓW

Niekiedy nad pierwszym pierścieniem uszczelniającym wytacza się rowek o szerokości 1 . , , 1,5 mm, który zabezpiecza pierścień przed zbyt silnym nagrzewaniem. Wskutek dopasowania z luzem i swej bezwładności pierścienie tłokowe wybijają z czasem rowki w główce tłoka. Najsilniej wybija swój rowek pierwszy pierścień uszczelniający, najluźniej spasowany i podlegający największym obciążeniom cieplnym oraz mechanicznym, pracujący w niekorzystnych warunkach smarowania. Dlatego też w niektórych silnikach, zwłaszcza wysokoprężnych, stosuje się tłoki z...

Najnowsze zdjęcia w galerii tanie-fordy:

187#mm cars katowice , #mibo olsztyn , #salon toyoty warszawa , #vb leasing poleasingowe , #land rover warszawa , #salon samochodów używanych poznań , #silnik wielopaliwowy , #pgd kraków , #leaseplan aukcje , #mibo otomoto ,