Napełnianie cylindra

Współczynnik napełnienia cylindra silnika tłokowego (sprawnośc napełnienia — Iv) jest to stosunek ciężaru ładunku rzeczywiście zassanego do cylindra (Gc) do ciężaru ładunku o ciśnieniu i temperaturze otoczenia wypełniającego pojemność skokową cylindra (GO = ic/Gt. Współczynnik napełnienia silnika wolnossącego jest prawie zawsze mniejszy od jedności — z uwagi na opory przepływu w przewodach ssących, nagrzewania się świeżego ładunku od ścian przewodów i cylindra oraz wskutek pozostawania resztek spalin w cylindrze. W niektórych wolnossących silnikach wyczynowych współc...

W co wyposażony jest samochód?

Często przeglądając ofert dotyczące sprzedaży samochodu natrafiamy na różne skróty. Co tak naprawdę one oznaczają i jak je właściwie rozszyfrować i co najważniejsze dowiedzieć się czy są najlepszym dla nas wyposażeniem samochodu w sam raz dla nas? Wśród najczęściej pojawiających się skrótów występuje ABS. Jest to nic innego jak układ mający na celu zapobieganie blokowaniu kół podczas hamowania. Jest powiązany z układem hamulcowym i zapewnia większe bezpieczeństwo nawet podczas mocnego i niespodziewanego hamowania. Z kolei BAS wspomaga system hamulcowy i jest powiązany z ...

Układ sterowania

Podczas rozpedzania samochodu, wskutek osiągniecia określonej szybkości jazdy, regulator przesunięcie suwaka przełącznika przekładni w położenie środkowe. Od tej bowiem chwili olej tłoczony pod ciśnieniem przez pompę zębatą dopływa do przestrzeni C. Jednocześnie ustaje dopływ Oleju do przestrzeni A. Wskutek różnic ciśnienia pomiędzy przestrzeniami A, B i C rozłącza sie zewnętrzne sprzęgło stożkowe (kierownica odsuwa się od obudowy i wiruje swobodnie) oraz włącza się wewnętrzne sprzęgło stożkowe (tj. pompa i turbina przylegając stożkowymi powierzchniami pierścieniowymi...

Ze swiata architektury - Przyszłość budownictwa: BIM-BAM-BOOM!

Po ustawieniu dźwigni sterującej w pozycji L zawór nastawny odcina dopływ oleju do zaworu przełączającego (umożliwiając jednocześnie wyciekanie oleju z rozpieracza sprzęgła wielotarczowego) oraz dodatkowo przepuszcza olej pod ciśnieniem do siłownika środkowego hamulca taśmowego. Natomiast w razie ustawienia dźwigni podwyższonym ciśnieniem wyłącznie do siłownika przedniego hamulca taśmowego, powodujac zarazem dociążenie zaworu redukcyjnego. Kiedy dźwignia ustawiona jest w pozycji P, układ napędowy blokuje zapadka zębata unieruchamiająca wał zdawczy. Zawór blokujący hamulca ...

Najnowsze zdjęcia w galerii tanie-fordy:

187#mibo olsztyn , #salon toyoty warszawa , #vb leasing poleasingowe , #land rover warszawa , #salon samochodów używanych poznań , #silnik wielopaliwowy , #pgd kraków , #leaseplan aukcje , #mibo otomoto , #euro auto stefaniak ,