W terenach plaskich nasyp drogowy powinien byc podniesiony ponad teren

W terenach płaskich nasyp drogowy powinien być podniesiony ponad teren na wysokość taką, aby można było zabezpieczyć grunt podłoża nawierzchni przed zawilgoceniem przez wodę wiosenną (powodziową) lub gruntową. Jeżeli w danym terenie nie grozi niebezpieczeństwo zawilgocenia gruntu podłoża, podniesienie nasypu drogi powinno być uzależnione od zawiewania przez śnieg. Przepisy techniczne budowy dróg, obowiązujące w ZSRR, przewidują warunki podniesienia nasypu drogowego ponad teren płaski z utrudnionymi warunkami odwodnienia-). Jeżeli grozi niebezpieczeństwo podtapiania nasypów przez wody pow...

Wybór schematu zalezy od przeznaczenia nasypu

Wybór schematu zależy od przeznaczenia nasypu. Nasyp, na którym ma być umieszczona nawierzchnia ulepszona, nie może wykazywać większych odkształceń i osiadań, ponieważ przy tego rodzaju zjawiskach nie uniknie się zniszczenia nawierzchni. Ocena stateczności nasypów, których nierównomierne osiadanie nie jest niebezpieczne dla budowli, jako całości, może się odbywać według warunku stateczności na powstawanie płaszczyzn poślizgu lub też wyciskania spod nasypu gruntu. Rozwiązania podane poniżej są oparte na założeniu, że naruszenie stateczności masy gruntu podłoża odbywa się przy przek...

Układy chłodzenia silników wielopaliwowych

Sprężanego powietrza, układy chłodzenia silników wielopaliwowych z reguły wyposaża się w termostaty zapobiegające nawet nieznacznemu przechłodzeniu silnika; dotyczy to zwłaszcza silników chłodzonych powietrzem. Ponadto w silnikach z wtryskiem bezpośrednim odpowiednie przygotowanie mieszanki uzyskuje się przez stosowny dobór kierunku i sposobu wtryskiwania paliwa, przy czym z reguły wymusza się określone zawirowanie powietrza przez odpowiednie ukształtowanie kanału ssącego lub denka tłoka. Jedna ze strug paliwa kierowana jest niekiedy wprost na zawór wydechowy (np. silnik FIAT-203P). System M (M...

Wpływ celekoksybu, inhibitora cyklooksygenazy-2, w rodzinnej gruźlicy gruczolakowatej ad 7

Typowy tłumik motocyklowy ma stożkowy dyfuzor, w którym spaliny ulegają wstępnemu rozprężeniu i ochłodzeniu. W cylindrycznym korpusie tłumika mieści się właściwy wielostopniowy filtr akustyczny, składający się z zespołu rezonatorów odpowiednio dobranych do właściwości silnika i konstrukcji układu wydechowego. Osłona wylotu tłumika ma kształt wrzecionowy. Tłumienie hałaśliwości wydechu silnika motocyklowego jest zwykle opracowane przez wytwórnie kosztem uciążliwych studiów i długotrwałych badań. Zadowalającą skuteczność wygaszania dźwięków osiąga się przy tym dzięki wielu d...

Najnowsze zdjęcia w galerii tanie-fordy:

187#vb leasing poleasingowe , #land rover warszawa , #salon samochodów używanych poznań , #silnik wielopaliwowy , #pgd kraków , #leaseplan aukcje , #mibo otomoto , #euro auto stefaniak , #toyota okecie , #carsed otomoto ,