Siły i momenty działające na silnik

Ponieważ wypadkowa Rk powinna być skierowana względem czopa, konstruuje się biegunowy wykres obciążenia czopa korbowego — zakładając, że wał korbowy jest nieruchomy, a dookoła niego obraca się w kierunku przeciwnym cylinder silnika sporządza się wykres o wspólrzędnych prostokątnych, z którego odczytuje się maksymalną i średnią wypadkową RA, konieczne do obliczenia łożysk korbowych. Na podstawie wykresu biegunowego można sporządzić wykres przewidywanego zużycia czopa w założeniu, że zużycie Jest wprost proporcjonalne do obciążenia. Siły dz...

System TWIN ULTRAMATIC

System TWIN ULTRAMATłc (lub GEAR-START-ULTRA-MATIC) stanowi udoskonaloną wersję systemu ULTRAMATIC, wyróżniającą się zastosowaniem ulepszonej przekładni hydrokinetycznej o niezmienionym układzie, lecz rozszerzonym zakresie przełożeń 1 2,9 do 3,25, zależnie od wykonania. Ponadto zespół TWIN ULTRAMATIC zalicza sie już do automatycznych, ponieważ podczas korzystania z zakresu D nieco zmodyfikowany układ sterujący samoczynnie przełącza bieg zwolniony na bieg bezpośredni lub odwrotnie, zależnie od nacisku wywieranego na pedał przyspieszenia i szybkości ja...

Elektromagnetyczne urządzenie unieruchamiające

Po ustawieniu dźwigni sterującej w pozycji L zawór nastawny odcina dopływ oleju do zaworu przełączającego (umożliwiając jednocześnie wyciekanie oleju z rozpieracza sprzęgła wielotarczowego) oraz dodatkowo przepuszcza olej pod ciśnieniem do siłownika środkowego hamulca taśmowego. Natomiast w razie ustawienia dźwigni podwyższonym ciśnieniem wyłącznie do siłownika przedniego hamulca taśmowego, powodujac zarazem dociążenie zaworu redukcyjnego. Kiedy dźwignia ustawiona jest w pozycji P, układ napędowy blokuje zapadka zębata unieruchamiająca wał zdaw...

Ocena schematów antyretrowirusowych drugiej linii w terapii HIV w Afryce AD 2

Ze względu na sposób zapłonu mieszanki paliwa z powietrzem rozróżnia się zapłon przymusowy sterowany — za pomocą iskry elektrycznej, stosowany w silnikach niskoprężnych zasilanych gazem lub benzyną, lub przez wtrysk wprost do cylindra dawki paliwa zapłonowego pod koniec suwu. Przy takim samym (objętościowo) dawkowaniu paliwa, różnice ilości ciepła uzyskiwanego w cylindrze podczas spalania benzyny i oleju napędowego mogą dochodzić do kilkunastu procent. Chcąc utrzymać niezmienioną moc silnika trzeba więc w odpowiednim stopniu zwiększyć dawkowanie b...

Najnowsze zdjęcia w galerii tanie-fordy:

187#land rover warszawa , #salon samochodów używanych poznań , #silnik wielopaliwowy , #pgd kraków , #leaseplan aukcje , #mibo otomoto , #euro auto stefaniak , #toyota okecie , #carsed otomoto , #toyota okęcie ,