Rezonator szeregowy

Rezonator szeregowy, tzw. filtr niskiej częstotliwości, przepuszcza wszystkie dźwięki o częstotliwości mniejszej niż jego własna częstotliwość pochłaniając dźwięki o większej częstotliwości. Tłumienie jest tym skuteczniejsze, im większa jest częstotliwość wygaszanych dźwięków w stosunku do własnej częstotliwości rezonatora. Skuteczność tłumienia dźwięku określa zależność (dla ośrodka w bezruchu): R = 1010g 1 + gdzie; FI, — przekrój komory rezonatora, Fr — przekrój rury, Iv długość rezonatora, 2 TC • j — częstotliwość kątowa oraz a — prędkość cząsteczkowa dźwięku. Najwięks...

Lopaty mechaniczne

Łopaty mechaniczne. Specjalnym zastosowaniem zgarniarki linowej do rozładowania wagonów kolejowych jest mechaniczna łopata CIarka, składająca się z wciągarki z silnikiem elektrycznym lub spalinowym, zbieraka łopaty, liny stalowej oraz krążków kierujących. Mechaniczna łopata może być stała lub przenośna. Metalowe zbieraki łopaty są zwykle prostokątne o szerokości 900 mm i wysokości 800 mm w celu umożliwienia kierowania zbierakami mają one dwa uchwyty umieszczone osiowo w górnej, części w odległości 300 - 400 mm. Łopaty pojedyncze mają silnik o mocy 6 KM i wydajność ich wynosi około 60 t/godz, podwój...

Spalanie w cylindrach silników wielopaliwowych

Wielopaliwowy silnik tłokowy jest to silnik o zapłonie samoczynnym lub iskrowym, który pracuje zadowalająco na rozmaitych rodzajach paliwa Ciekłego, lekkiego lub ciężkiego, pochodzenia mineralnego, roślinnego lub syntetycznych. W razie zmiany rodzaju paliwa używanego do zasilania silnika wielopaliwowego na ogół zmienia jedynie wyprzedzenie wtryskiwania (zapłonu) oraz ustawienie maksymalnego dawkowania pompy wtryskowej. Wszystkie współczesne silniki wielopaliwowe są silnikami o zapłonie samoczynnym. Do silników wielopaliwowych dziś już nie stosowanych można poniekąd zaliczyć także silniki o zapłonie iskrowym o b...

Koszty i opłaty związane z trzema alternatywnymi technikami histerektomii ad

PRZYKŁADY PROJEKTOWANIA PRZEKROJÓW POPRZECZNYCH. W normalnych warunkach terenowych, przy projektowaniu przekrojów poprzecznych dróg magistralnych, przeznaczonych do szybkiego ruchu dalekobieżnego, należy polepszyć warunki bezpieczeństwa ruchu, tzn. usunąć z przekroju poprzecznego wszelkiego rodzaju urządzenia, przeszkadzające ruchowi, np. słupy telekomunikacyjne, składy materiałów drogowych, drzewa itp. Tylko znaki drogowe mogą pozostać w koronie drogi, przy czym staramy się ustawiać je na samej krawędzi drogi, a w miarę możności (przy stosowaniu łagodnego pochylenia skarp rowów) również na przeciwskarpie ...

Najnowsze zdjęcia w galerii tanie-fordy:

187#land rover warszawa , #salon samochodów używanych poznań , #silnik wielopaliwowy , #pgd kraków , #leaseplan aukcje , #mibo otomoto , #euro auto stefaniak , #toyota okecie , #carsed otomoto , #toyota okęcie ,