Fale głosowe o małym natężeniu

Poza tłumikiem powinny się rozprzestrzeniać już tylko szczątkowe fale głosowe 0 małym natężeniu. Opory przepływu gazów przez tłumik powinny być jak najmniejsze. Ze wzrostem oporów przepływu stawianych przez tłumik zwiększa się pozostałość spalin w cylindrach i tym samym maleje moc użyteczna silnika. Tłumik powinien stawiać więc jak największy opór akustyczny przy jak najmniejszym oporze przepływu. Działanie tłumików opierano dawniej na tym, że strumień gazu przechodził rozmaitymi otworami, trafiał na przegrody i wielokrotnie zmieniał kierunek. W ten sposób ograniczan...

Detonacyjna charakterystyka silnika

Detonacyjna charakterystyka silnika, będąca miernikiem jego skłonności do pracy ze spalaniem detonacyjnym, jest to zależność minimalnej liczby oktanowej paliwa, zapewniajacej przy najkorzystniejszym wyprzedzeniu zapłonu pracę silnika na granicy spalania detonacyjnego, od prędkości biegu silnika. Zwykle na charakterystykę taką nanosi sie linie stałych procentowych spadków mocy oraz stałego procentowego zwiększenia jednostkowego zużycia paliwa, a ponadto charakterystykę regulatora wyprzedzenia zapłonu. Na podstawie charakterystyki detonacyjnej można ocenić, w jakim stopniu regulator...

Samochody od A do Z

Charakterystycznymi wielkościami zarysu cylindra są: maksymalny kąt przyporu (p max), stopień sprężania teoretyczny i praktyczny (et i er), powierzchnia skokowa (Fs). Kątem przyporu pomiędzy zarysem uszczelnienia promieniowego i gładzią cylindra jest kąt pomiędzy normalną do bieżni cylindra w punkcie styczności uszczelnienia i osią symetrii tłoka. Wartość kąta max nie przekracza 300 ze względu na warunki pracy uszczelnienia, Stopień sprężania, teoretyczny, jest to stosunek największej powierzchni przekroju pomiędzy zarysem tłoka i cylindra (pomiędzy dwoma wierzchołkami tłoka) do pow...

Wspieranie odpowiedzialnego udostępniania danych za pomocą standardów cd

Ze względu na sposób zapłonu mieszanki paliwa z powietrzem rozróżnia się zapłon przymusowy sterowany — za pomocą iskry elektrycznej, stosowany w silnikach niskoprężnych zasilanych gazem lub benzyną, lub przez wtrysk wprost do cylindra dawki paliwa zapłonowego pod koniec suwu. Przy takim samym (objętościowo) dawkowaniu paliwa, różnice ilości ciepła uzyskiwanego w cylindrze podczas spalania benzyny i oleju napędowego mogą dochodzić do kilkunastu procent. Chcąc utrzymać niezmienioną moc silnika trzeba więc w odpowiednim stopniu zwiększyć dawkowanie benzyny. Wyniki eksploatacji silników ...

Najnowsze zdjęcia w galerii tanie-fordy:

187#land rover warszawa , #salon samochodów używanych poznań , #silnik wielopaliwowy , #pgd kraków , #leaseplan aukcje , #mibo otomoto , #euro auto stefaniak , #toyota okecie , #carsed otomoto , #toyota okęcie ,