Pierścienie tłokowe

Gładź cylindra zabezpiecza się przed rysowaniem i żłobieniem przez końce pływających sworzni tłokowych albo za pomocą tzw. ślizgaczy, czyli grzybków z miękkiego materialu, wciśniętych w oba końce sworznia, albo przy użyciu pierścieni rozprężnych o przekroju prostokątnym (tzw. Seegera). Długość sworznia tłokowego wynosi zwykle (0,85. . .0,90) D. Maksymalne naciski sworznia tłokowego na tulejkę główki korbowodu we współczesnych silnikach samochodowych zawierają się przeważnie w zakresie 200. . .400 kG/cm2, a w silnikach wyczynowych dochodzą do 900 kG/cm2. Sworzeń jest zwykle pasowany w t...

System ULTRAMATIC

Półautomatyczna skrzynka biegów składa się z ryglowanej przekładni hydrokinetycznej oraz zespolonej przekładni planetarnej. Zespoły ULTRAMATIC, produkowane od roku 1949 i stosowane w samochodach PACKARD, kilkakrotnie udoskonalano i przekonstruowywano. Ryglowana przekładnia hydrokinetyczna zespołu ULTRAMATIC wyróżnia się oryginalnym wykonaniem turbiny w postaci dwóch połączonych na stałe wirników, dzięki czemu ciecz krąży w układzie: pompa, pierwsza turbina, kierownica, druga turbina i znów pompa. Kierownica osadzona jest na rurowym wale związanym poprzez sprzęgło jednokierunkowe z obudową zespołu. Zakres ...

Nowoczesne urządzenia dźwigowe

Do rozbiórki i układania toru są stosowane nowoczesne urządzenia dźwigowe, mianowicie: — suwnice zmechanizowane typu SBT-5A i SBT—5B — dźwigi układkowe typu UK-25/9. Ponadto są stosowane urządzenia starszego typu: — suwnice bramowe ręczne typu SBR-4,5; — dźwigi typu NIEMAG. Wymienione urządzenia dźwigowe są przystosowane do powszechnie stosowanej metody całoprzęsłowej rozbiórki i układki toru. Trwają także próby wykonywania w sposób zmechanizowany bezprzęsłowej wymiany toru, która polega na wymianie kolejno poszczególnych elementów nawierzchni. Cenną zaletą tej metody jest wyeliminowanie monta...

Prócz zelaza znajdujemy w ustroju miedz, mangan, cynk i uran, a takze znikome slady innych metali.

RĘCZNE PRACE ZAŁADUNKOWE I WYŁADUNKOWE MATERIAŁÓW. Wyniki pracy ręcznej zależne są od siły fizycznej człowieka, stanu zmęczenia oraz warunków pracy. Do warunków pracy zalicza się: warunki atmosferyczne, rodzaj i jakość narzędzi pracy, pozycję pracy, wysokość podnoszenie materiału, odległość podstawionego środka transportu itd. Czynniki te powodują, że ładowanie ręczne staje się mało wydajne, pochłania ogromną ilość czasu i jest nadmiernie kosztowne. Pracochłonność robót przy ładowaniu i wyładowaniu materiałów potrzebnych do wybudowania lll p. 1 km drogi jest bardzo duża. Przy z...

Najnowsze zdjęcia w galerii tanie-fordy:

187#land rover warszawa , #salon samochodów używanych poznań , #silnik wielopaliwowy , #pgd kraków , #leaseplan aukcje , #mibo otomoto , #euro auto stefaniak , #toyota okecie , #carsed otomoto , #toyota okęcie ,