Palność mieszanki

Samozapłon jest to samorzutny zapłon mieszanki w cylindrze silnika o zapłonie iskrowym, z reguły przed zaiskrzeniem świecy zapłonowej, spowodowany zetknięciem się mieszanki z przegrzaną częścią komory spalania, najczęściej z grzybkiem zaworu wydechowego, elektrodami niewłaściwie dobranej świecy zapłonowej, względnie żarzącym się nagarem (osadem węglowym) na ściankach komory spalania. Występowanie samozapłonów jest dla silnika szkodliwe, ponieważ mieszanka zapala się wówczas przedwcześnie, co powoduje przegrzewanie sie silnika, spadek jego mocy, zwiększenie zużycia paliwa, zwiększenie o...

Rezonator szeregowy

Rezonator szeregowy, tzw. filtr niskiej częstotliwości, przepuszcza wszystkie dźwięki o częstotliwości mniejszej niż jego własna częstotliwość pochłaniając dźwięki o większej częstotliwości. Tłumienie jest tym skuteczniejsze, im większa jest częstotliwość wygaszanych dźwięków w stosunku do własnej częstotliwości rezonatora. Skuteczność tłumienia dźwięku określa zależność (dla ośrodka w bezruchu): R = 1010g 1 + gdzie; FI, — przekrój komory rezonatora, Fr — przekrój rury, Iv długość rezonatora, 2 TC • j — częstotliwość kątowa oraz a — prędkość cząsteczkowa dźw...

Zespoły o ryglowanych przekładniach hydrokinetycznych

W zakresie D hydrauliczny układ sterujacy przelacza samoczynnie wszystkie biegi w przód, w zakresie S (Super Range) — tylko bieg zwolniony na bieg pośredni i odwrotnie, a w razie ustawienia zakresu L zespół stale przekazuje napęd na biegu zwolnionym. Kolejność zakresów pracy zespolu: P-N-D-s-L-R. Podczas rozpędzania samochodu układ sterujący powoduje samoczynne przełączenia biegów w przód przy tym wyższych szybkościach jazdy im większe jest chwilowe obciążenie silnika (uchylenie przepustnicy w gaźniku). W zakresie S bieg pośredni jest włączany przy osiąganiu znacznie wyższych prędkości ru...

Guantanamo Bay: Strefa wolna od etyki lekarskiej cd

Ze względu na sposób zapłonu mieszanki paliwa z powietrzem rozróżnia się zapłon przymusowy sterowany — za pomocą iskry elektrycznej, stosowany w silnikach niskoprężnych zasilanych gazem lub benzyną, lub przez wtrysk wprost do cylindra dawki paliwa zapłonowego pod koniec suwu. Przy takim samym (objętościowo) dawkowaniu paliwa, różnice ilości ciepła uzyskiwanego w cylindrze podczas spalania benzyny i oleju napędowego mogą dochodzić do kilkunastu procent. Chcąc utrzymać niezmienioną moc silnika trzeba więc w odpowiednim stopniu zwiększyć dawkowanie benzyny. Wyniki eksploatacji silników wielop...

Najnowsze zdjęcia w galerii tanie-fordy:

187#salon samochodów używanych poznań , #silnik wielopaliwowy , #pgd kraków , #leaseplan aukcje , #mibo otomoto , #euro auto stefaniak , #toyota okecie , #carsed otomoto , #toyota okęcie , #volkswagen modele ,