W okresie wiosennym glebokie rowy przez dluzszy okres czasu przechowuja snieg, który opóznia odmarzanie gruntu poboczy

W okresie wiosennym głębokie rowy przez dłuższy okres czasu przechowują śnieg, który opóźnia odmarzanie gruntu poboczy. Wskutek tego na poboczach i na skarpach (wewnętrznych) rowów powstaje kora lodowa, praktycznie niedająca się usunąć (ze względu na pracochłonność tego rodzaju roboty). Dlatego też na poboczach na takich odcinkach często obserwujemy na głębokości 1,0 -7- 1,4 m grunt zamarznięty o 10 do 15 dni dłużej niż pod ulepszoną nawierzchnią drogową. A więc w tym okresie, najbardziej niebezpiecznym dla stateczności nawierzchni drogowej, głębokie rowy nie mogą osuszyć podłoża ziemn...

Maszyny pracujace cyklicznie

Maszyny pracujące cyklicznie. Koparki jednołyżkowe i chwytakowe są bardzo dogodne do ładowania i przeładowywania materiałów ze względu jednak na znaczny koszt tych maszyn oraz duże zapotrzebowanie do robót ziemnych, użycie ich do robót ładunkowych jest obecnie sporadyczne. Żuraw chwytakowy jest najbardziej wszechstronną maszyną do ładowania i wyładowywania sypkich materiałów, ale zarazem i najbardziej kosztowną. Podwozie żurawia zwykle jest gąsienicowe. Obecnie rozpoczęto stosowanie podwozi kołowych, i zwłaszcza przy żurawiach typu lżejszego i o mniejszym wysięgniku. Zaletą żurawi ...

Modernizacja suwnic SBR—3

Modernizacji suwnic SBR—3 polegała na wzmocnieniu ramy nośnej, wprowadzeniu podwójnego zblocza hakowego oraz skróceniu ramienia korby wciągarki z 400 mm do 300 mm. Nowe, zmodernizowane suwnice typu SBR—4,5 o udźwigu 45 kN (4500 kG) pozwalają na użycie czterech suwnic do podnoszenia 30—metrowych przęseł z podkładami betonowymi. Suwnica bramowa ręczna typu SBR-3 składa się z ramy nośnej, dwóch wciągarek linowych i czterech kół jezdnych z hamulcami. Rama nośna jest złożona z dwóch ram bocznych i ramy górnej. Ramy boczne kratownicowe są spawane z rur o zewnętrznej średnicy 76 mm, a rama górna —...

Wskaźnik masy ciała i śmiertelność wśród dorosłych z cukrzycą typu 2 typu Incident AD 8

Wysokie nasypy wymagają zbadania pewności gruntu pod podstawą nasypu. Skarpy nasypów wykonuje się według linii łamanej w celu otrzymania łagodnych skarp i dostatecznie szerokiej podstawy nasypu. Według przepisów ZSRR można stosować największą wysokość nasypów drogowych: dla gruntów pyłowych i gliniastych 6,0 m dla gruntów gliniastych i margli 7,0 m dla piasków i gruntów piaszczystych 8, 0 m dla gruntów żwirowych 12,0 m Nasypy o wysokości ponad 12,0 m należy projektować na podstawie specjalnych obliczeń opartych na badaniach gruntu, warunków geologicznych i wodnych. Bada się również stateczno...

Najnowsze zdjęcia w galerii tanie-fordy:

187#salon samochodów używanych poznań , #silnik wielopaliwowy , #pgd kraków , #leaseplan aukcje , #mibo otomoto , #euro auto stefaniak , #toyota okecie , #carsed otomoto , #toyota okęcie , #volkswagen modele ,