W okresie wiosennym glebokie rowy przez dluzszy okres czasu przechowuja snieg, który opóznia odmarzanie gruntu poboczy

W okresie wiosennym głębokie rowy przez dłuższy okres czasu przechowują śnieg, który opóźnia odmarzanie gruntu poboczy. Wskutek tego na poboczach i na skarpach (wewnętrznych) rowów powstaje kora lodowa, praktycznie niedająca się usunąć (ze względu na pracochłonność tego rodzaju roboty). Dlatego też na poboczach na takich odcinkach często obserwujemy na głębokości 1,0 -7- 1,4 m grunt zamarznięty o 10 do 15 dni dłużej niż pod ulepszoną nawierzchnią drogową. A więc w tym okresie, najbardziej niebezpiecznym dla stateczności nawierzchni drogowej, głębokie rowy nie mogą osuszyć podłoża z...

Wybór schematu zalezy od przeznaczenia nasypu

Wybór schematu zależy od przeznaczenia nasypu. Nasyp, na którym ma być umieszczona nawierzchnia ulepszona, nie może wykazywać większych odkształceń i osiadań, ponieważ przy tego rodzaju zjawiskach nie uniknie się zniszczenia nawierzchni. Ocena stateczności nasypów, których nierównomierne osiadanie nie jest niebezpieczne dla budowli, jako całości, może się odbywać według warunku stateczności na powstawanie płaszczyzn poślizgu lub też wyciskania spod nasypu gruntu. Rozwiązania podane poniżej są oparte na założeniu, że naruszenie stateczności masy gruntu podłoża odbywa się przy przekrocz...

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego [Obr/minl — prędkość obrotowa wału korbowego, przy której silnik rozwija moment maksymalny. Znamionowa prędkość obrotowa (nominalna) IN [Obr/min] — predkość obrotowa walu korbowego, przy której silnik rozwija moc znamionową, Dopuszczalna prędkość obrotowa [obr/min] — maksymalna prędkość obrotowa walu korbowego, przy której nie grozi jeszcze uszkodzenie układu korbowego lub innych mechanizmów silnika; na ogól 10. . .15% większa niż prędkość znamionowa. Prędkość obrotowa biegu jałowego [obr/min] prędkość obrotowa walu korbowego równa lub n...

Łazienka Retro w modzie

W terenach płaskich nasyp drogowy powinien być podniesiony ponad teren na wysokość taką, aby można było zabezpieczyć grunt podłoża nawierzchni przed zawilgoceniem przez wodę wiosenną (powodziową) lub gruntową. Jeżeli w danym terenie nie grozi niebezpieczeństwo zawilgocenia gruntu podłoża, podniesienie nasypu drogi powinno być uzależnione od zawiewania przez śnieg. Przepisy techniczne budowy dróg, obowiązujące w ZSRR, przewidują warunki podniesienia nasypu drogowego ponad teren płaski z utrudnionymi warunkami odwodnienia-). Jeżeli grozi niebezpieczeństwo podtapiania nasypów przez wody powodzi...

Najnowsze zdjęcia w galerii tanie-fordy:

187#silnik wielopaliwowy , #pgd kraków , #leaseplan aukcje , #mibo otomoto , #euro auto stefaniak , #toyota okecie , #carsed otomoto , #toyota okęcie , #volkswagen modele , #ogorzeliny ,