Pierścienie tłokowe

Gładź cylindra zabezpiecza się przed rysowaniem i żłobieniem przez końce pływających sworzni tłokowych albo za pomocą tzw. ślizgaczy, czyli grzybków z miękkiego materialu, wciśniętych w oba końce sworznia, albo przy użyciu pierścieni rozprężnych o przekroju prostokątnym (tzw. Seegera). Długość sworznia tłokowego wynosi zwykle (0,85. . .0,90) D. Maksymalne naciski sworznia tłokowego na tulejkę główki korbowodu we współczesnych silnikach samochodowych zawierają się przeważnie w zakresie 200. . .400 kG/cm2, a w silnikach wyczynowych dochodzą do 900 kG/cm2. Sw...

Dźwigi i urządzenia do układania oraz zrywania przęseł torowych

W przypadku uszkodzenia układu hydraulicznego podczas podbijania toru zespoły podbijające można unieść, a łapy podbijające rozewrzeć pompą ręczną. Podbijarka jest wyposażona w hydrauliczny hamulec główny, wmontowany w tylny most napędowy, oraz w hamulec taśmowy ręczny, znajdujący się na wyjściu wału skrzynki biegów i sterowany dźwignią. Mimo wielu interesujących, jakkolwiek nie zawsze najnowszych rozwiązań konstrukcyjnych, podbijarka PD-90A powinna spełnić swoje za dania pod warunkiem zwiększenia wydajności pracy, uzupełnienia urządzeniami do podnoszenia i nasuwania tor...

Półautomatyczna skrzynka biegów

Półautomatyczna skrzynka biegów stosowana w autobusach amerykańskich. Zespół ten — podobnie jak zespół FULLER Torque Converter — składa się z trójwirnikowej przekładni hydrokinetycznej oraz dwustopniowej przekładni mechanicznej, lecz jest ona synchronizowana. Walcowe koła zębate przekładni, o zazębieniu skośnym, są stale zazębione ze sobą. Biegi przełączane są za pomocą synchronizatorów, przełączanych przez siłownik nadciśnieniowy. Wskutek rozpędzenia pojazdu do około 40 km/godz samoczynnie włączone zostaje przełożenie bezpośrednie przekładni mechanicznej. Nal...

Wplyw mammografii mammograficznej na czestosc wystepowania raka piersi

Poza tłumikiem powinny się rozprzestrzeniać już tylko szczątkowe fale głosowe 0 małym natężeniu. Opory przepływu gazów przez tłumik powinny być jak najmniejsze. Ze wzrostem oporów przepływu stawianych przez tłumik zwiększa się pozostałość spalin w cylindrach i tym samym maleje moc użyteczna silnika. Tłumik powinien stawiać więc jak największy opór akustyczny przy jak najmniejszym oporze przepływu. Działanie tłumików opierano dawniej na tym, że strumień gazu przechodził rozmaitymi otworami, trafiał na przegrody i wielokrotnie zmieniał kierunek. W ten sposób...

Najnowsze zdjęcia w galerii tanie-fordy:

157#dealer bmw warszawa , #otomoto gliwice , #układ tłokowo korbowy , #ciśnienie akustyczne , #auto centrum poznań , #mm cars katowice , #mibo olsztyn , #salon toyoty warszawa , #vb leasing poleasingowe , #land rover warszawa ,