Czynniki kształtujące przebieg spalania

Sposób spalania się mieszanki w cylindrze silnika wysokoprężnego zależy głównie od opóźnienia zapłonu oraz intensywności mieszania sie wtryskiwanego paliwa z powietrzem, które z kolei zależą od wielu czynników. Najważniejsze z nich to: właściwości paliwa, jak: lepkość, napięcie powierzchniowe oraz lotność, określane łącznie liczbą cetanową, różne gatunki paliwa o jednakowych liczbach cetanowych mogą sie jednak znacznie różnić wspomnianymi właściwościami i tym samym odmiennie się zachowywać podczas tworzenia sie i spalania mieszanki, przebie...

Spalanie w cylindrach silników wielopaliwowych

Wielopaliwowy silnik tłokowy jest to silnik o zapłonie samoczynnym lub iskrowym, który pracuje zadowalająco na rozmaitych rodzajach paliwa Ciekłego, lekkiego lub ciężkiego, pochodzenia mineralnego, roślinnego lub syntetycznych. W razie zmiany rodzaju paliwa używanego do zasilania silnika wielopaliwowego na ogół zmienia jedynie wyprzedzenie wtryskiwania (zapłonu) oraz ustawienie maksymalnego dawkowania pompy wtryskowej. Wszystkie współczesne silniki wielopaliwowe są silnikami o zapłonie samoczynnym. Do silników wielopaliwowych dziś już nie stosowanych można pon...

Fale głosowe o małym natężeniu

Poza tłumikiem powinny się rozprzestrzeniać już tylko szczątkowe fale głosowe 0 małym natężeniu. Opory przepływu gazów przez tłumik powinny być jak najmniejsze. Ze wzrostem oporów przepływu stawianych przez tłumik zwiększa się pozostałość spalin w cylindrach i tym samym maleje moc użyteczna silnika. Tłumik powinien stawiać więc jak największy opór akustyczny przy jak najmniejszym oporze przepływu. Działanie tłumików opierano dawniej na tym, że strumień gazu przechodził rozmaitymi otworami, trafiał na przegrody i wielokrotnie zmieniał kierunek. <...

Leczenie akromegalii za pomocą pegwisomantu antagonisty receptora hormonu wzrostu ad

Maszyny pracujące cyklicznie. Koparki jednołyżkowe i chwytakowe są bardzo dogodne do ładowania i przeładowywania materiałów ze względu jednak na znaczny koszt tych maszyn oraz duże zapotrzebowanie do robót ziemnych, użycie ich do robót ładunkowych jest obecnie sporadyczne. Żuraw chwytakowy jest najbardziej wszechstronną maszyną do ładowania i wyładowywania sypkich materiałów, ale zarazem i najbardziej kosztowną. Podwozie żurawia zwykle jest gąsienicowe. Obecnie rozpoczęto stosowanie podwozi kołowych, i zwłaszcza przy żurawiach typu lżejszego i o mnie...

Najnowsze zdjęcia w galerii tanie-fordy:

187#dealer bmw warszawa , #otomoto gliwice , #układ tłokowo korbowy , #ciśnienie akustyczne , #auto centrum poznań , #mm cars katowice , #mibo olsztyn , #salon toyoty warszawa , #vb leasing poleasingowe , #land rover warszawa ,