Wysokie nasypy wymagaja zbadania pewnosci gruntu pod podstawa nasypu

Wysokie nasypy wymagają zbadania pewności gruntu pod podstawą nasypu. Skarpy nasypów wykonuje się według linii łamanej w celu otrzymania łagodnych skarp i dostatecznie szerokiej podstawy nasypu. Według przepisów ZSRR można stosować największą wysokość nasypów drogowych: dla gruntów pyłowych i gliniastych 6,0 m dla gruntów gliniastych i margli 7,0 m dla piasków i gruntów piaszczystych 8, 0 m dla gruntów żwirowych 12,0 m Nasypy o wysokości ponad 12,0 m należy projektować na podstawie specjalnych obliczeń opartych na badaniach gruntu, warunków geologiczn...

Przekroje oplywowe, o lagodnych skarpach nasypów i rowów zupelnie wylaczaja awarie na drogach, poniewaz w kazdym miejscu mozna zjechac z drogi

Przekroje opływowe, o łagodnych skarpach nasypów i rowów zupełnie wyłączają awarie na drogach, ponieważ w każdym miejscu można zjechać z drogi. Łagodne skarpy umożliwiają kierowcy widzenie całej skarpy, co pozwala na ruch z niezmniejszoną szybkością. Należy tu podkreślić znaczenie ekonomiczne, jakie mają przekroje opływowe na utrzymanie drogi. Przy stosowaniu zaokrągleń krawędzi korony i skarp wydatki na utrzymanie bieżące drogi zmniejszają się o 25- 30 %, a krawędzie takie w okresie eksploatowania drogi prawie nie są uszkadzane. Przekroje opływo...

Umieszczanie na poboczach dróg jakichkolwiek urzadzen (slupy teletechniczne) lub drzew nie jest dopuszczalne

Umieszczanie na poboczach dróg jakichkolwiek urządzeń (słupy teletechniczne) lub drzew nie jest dopuszczalne. W tym przypadku wyjątek stanowi składanie materiałów budowlanych w okresie wykonywania robót remontowych. Rowy przy drogach są częścią składową systemu odwodnienia dróg. Obserwacje przeprowadzane przez wiele lat nad zachowaniem się przekrojów poprzecznych dróg wykazały, że do zagadnienia rowów przydrożnych należy podchodzić krytycznie w zależności od warunków miejscowych. Obserwacje te wykazują, że najbardziej racjonalnym typem przekroju popr...

Tonięcie ad

Ponieważ proces spalania trwa o wiele dłużej niż w zwartej komorze spalania, a spalanie niekontrolowane odbywa sie tylko w komorze wstępnej, szczytowe ciśnienie spalania w cylindrze jest umiarkowane (45 . .60 kG/cm2), a silnik cechuje dość miękki bieg. Granica dymienia odpowiada niezbyt dużemu nadmiarowi powietrza (0,15 . . .0,25, czyli 1,15. . . 1,25). Umożliwia to uzyskiwanie dość wysokiego średniego ciśnienia użytecznego — w zakresie 7,5. . .8,5 Komora wirowa jest to pomocnicza komora w kształcie kuli lub rzadziej walca, której objętość wynosi ...

Najnowsze zdjęcia w galerii tanie-fordy:

187#otomoto gliwice , #układ tłokowo korbowy , #ciśnienie akustyczne , #auto centrum poznań , #mm cars katowice , #mibo olsztyn , #salon toyoty warszawa , #vb leasing poleasingowe , #land rover warszawa , #salon samochodów używanych poznań ,