Odporność pierścieni tłokowych na zużycie

Odporność pierścieni tłokowych na zużycie zależy w znacznym stopniu od struktury oraz twardości materiału pierścieni i ścianki cylindra. Twardość pierścieni wynosi zwykle 180. . .220 HB. Chromowanie zewnętrznej powierzehni pierścienia zwiększa jego twardość, zwłaszcza w razie znacznych obciążeń cieplnych, lecz jednocześnie utrudnia dotarcie się pierścienia do gładzi cylindra i zwiększa jego zużycie, Pierścienie chromowane dogładza się wstępnie, tak aby po włożeniu do cylindra właściwie przylegały już do gładzi. Grubość powłoki chromu wynosi zwykle 0,10. . .0,20 mm, z czego warstw...

System SPIN-RESISTANT

Stożkowy mechanizm różnicowy o dwóch satelitach jest wyposażony w rozpieracz sprężynowy, który dociska koła koronowe poprzez ich czasze oporowe do stożkowych bieżni koła. Czasze oporowe Są podobnie jak koła koronowe osadzone na wielowypustach osi. Podczas prze- noszenia napędu przez mechanizm różnicowy satelity usiłując rozsunąć kola koronowe dodatkowo dociskają czasze oporowe do stożkowych bieżni kosza, dzięki czemu opory tarcia przeciwstawiające się poślizgowi czaszy oporowej względem kosza są proporcjonalne do momentu obrotowego, oddawanego przez przekładnie główną. Mechanizm różnicowy SPIN-RE...

Półautomatyczna skrzynka biegów

Półautomatyczna skrzynka biegów stosowana w autobusach amerykańskich. Zespół ten — podobnie jak zespół FULLER Torque Converter — składa się z trójwirnikowej przekładni hydrokinetycznej oraz dwustopniowej przekładni mechanicznej, lecz jest ona synchronizowana. Walcowe koła zębate przekładni, o zazębieniu skośnym, są stale zazębione ze sobą. Biegi przełączane są za pomocą synchronizatorów, przełączanych przez siłownik nadciśnieniowy. Wskutek rozpędzenia pojazdu do około 40 km/godz samoczynnie włączone zostaje przełożenie bezpośrednie przekładni mechanicznej. Należy zaznaczyć, że z chwil...

Objawy

Ze względu na nieuniknioną nierównomierność momentu obrotowego, tłokowy silnik suwowy nie może być całkowicie wyrównoważony. W praktyce wyrównoważenie silnika polega więc jedynie na ograniczeniu nierównomierności momentu obrotowego do zakresu dopuszczalnego. Wyrównoważenie silnika osiąga się przez: — dobranie liczby i układu cylindrów oraz rozmieszczenie wykorbień walu korbowego w sposób zapewniający wzajemne znoszenie się sił bezwładności, — zastosowanie przeciwciężarów równoważących siły bezwładności. Wymagane wyrównoważenie silnika uzyskuje się na drodze konstrukcyjnej przez: jedn...

Najnowsze zdjęcia w galerii tanie-fordy:

187#układ tłokowo korbowy , #ciśnienie akustyczne , #auto centrum poznań , #mm cars katowice , #mibo olsztyn , #salon toyoty warszawa , #vb leasing poleasingowe , #land rover warszawa , #salon samochodów używanych poznań , #silnik wielopaliwowy ,