Tag Archives: euro auto stefaniak

Spalanie w cylindrze silnika wysokoprężnego

Przebieg spalania. Paliwo wtryskiwane do komory spalania wysokoprężnego silnika o zapłonie samoczynnym ulega (z wyjątkiem niektórych silników wielopaliwowych) rozpyleniu na bardzo drobne kropelki, częściowo paruje i miesza sie ze sprężonym powietrzem, którego temperatura wynosi 600. .700 oc i znacznie przekracza … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Spalanie w cylindrze silnika wysokoprężnego

Komory spalania silników o zapłonie iskrowym

Prawidłowy przebieg spalania zapewnia się przez umieszczenie świecy zapłonowej w pobliżu najgorętszego obszaru komory, czyli w sąsiedztwie zaworu wydechowego, oraz opracowuje się szczegóły konstrukcji kształtujące przepływ mieszanki podczas jej zasysania i sprężania w taki sposób, aby najkorzystniejsze zawirowania mieszanki występowały … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Komory spalania silników o zapłonie iskrowym

Detonacyjna charakterystyka silnika

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Detonacyjna charakterystyka silnika

Spalanie w cylindrze silnika o zapłonie iskrowym

Czynniki kształtujące przebieg spalania. Sposób spalania się mieszanki w cylindrze silnika o zapłonie iskrowym zależy głównie od następujących czynników: — stopień sprężania; ze wzrosłem stopnia sprężania podwyższają się ciśnienie i temperatura, wskutek czego mieszanka jest lepiej przygotowana do spalania i … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Spalanie w cylindrze silnika o zapłonie iskrowym