Tag Archives: euro auto stefaniak

Spalanie w cylindrze silnika wysokoprężnego

Przebieg spalania. Paliwo wtryskiwane do komory spalania wysokoprężnego silnika o zapłonie samoczynnym ulega (z wyjątkiem niektórych silników wielopaliwowych) rozpyleniu na bardzo drobne kropelki, częściowo paruje i miesza sie ze sprężonym powietrzem, którego temperatura wynosi 600. .700 oc i znacznie przekracza … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Spalanie w cylindrze silnika wysokoprężnego

Komory spalania silników o zapłonie iskrowym

Prawidłowy przebieg spalania zapewnia się przez umieszczenie świecy zapłonowej w pobliżu najgorętszego obszaru komory, czyli w sąsiedztwie zaworu wydechowego, oraz opracowuje się szczegóły konstrukcji kształtujące przepływ mieszanki podczas jej zasysania i sprężania w taki sposób, aby najkorzystniejsze zawirowania mieszanki występowały … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Komory spalania silników o zapłonie iskrowym

Detonacyjna charakterystyka silnika

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Detonacyjna charakterystyka silnika

Spalanie w cylindrze silnika o zapłonie iskrowym

Czynniki kształtujące przebieg spalania. Sposób spalania się mieszanki w cylindrze silnika o zapłonie iskrowym zależy głównie od następujących czynników: — stopień sprężania; ze wzrosłem stopnia sprężania podwyższają się ciśnienie i temperatura, wskutek czego mieszanka jest lepiej przygotowana do spalania i … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Spalanie w cylindrze silnika o zapłonie iskrowym

Produkty spalania

Liczba cetanowa jest to wskaźnik czysto umowny, będący miernikiem skłonności do zapłonu paliwa przeznaczonego do silników wysokoprężnych (o zapłonie samoczynnym). Liczba cetanowa odpowiada procentowej zawartości cetanu (węglowodoru łatwo ulegającemu samoczynnemu zapłonowi) w mieszaninie z alfametylonaftalenern (trudno zapalnym), zapalającej się równie … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Produkty spalania

Spalanie w cylindrach silników wielopaliwowych

Wielopaliwowy silnik tłokowy jest to silnik o zapłonie samoczynnym lub iskrowym, który pracuje zadowalająco na rozmaitych rodzajach paliwa Ciekłego, lekkiego lub ciężkiego, pochodzenia mineralnego, roślinnego lub syntetycznych. W razie zmiany rodzaju paliwa używanego do zasilania silnika wielopaliwowego na ogół zmienia … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Spalanie w cylindrach silników wielopaliwowych

Czynny zasobnik powietrza

Ponieważ proces spalania trwa o wiele dłużej niż w zwartej komorze spalania, a spalanie niekontrolowane odbywa sie tylko w komorze wstępnej, szczytowe ciśnienie spalania w cylindrze jest umiarkowane (45 . .60 kG/cm2), a silnik cechuje dość miękki bieg. Granica dymienia … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Czynny zasobnik powietrza

Komory spalania silników wysokoprężnych

Komora spalania silnika wysokoprężnego o zapłonie samoczynnym jest to przestrzeń w cylindrze, w której tworzy się i spala mieszanka powstająca przez wtryskiwanie paliwa do sprężanego powietrza, Ukształtowanie komory spalania decyduje o charakterze zachodzących w niej procesów fizyko-chemicznych, a tym samym … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Komory spalania silników wysokoprężnych

Czynniki kształtujące przebieg spalania

Sposób spalania się mieszanki w cylindrze silnika wysokoprężnego zależy głównie od opóźnienia zapłonu oraz intensywności mieszania sie wtryskiwanego paliwa z powietrzem, które z kolei zależą od wielu czynników. Najważniejsze z nich to: właściwości paliwa, jak: lepkość, napięcie powierzchniowe oraz lotność, … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Czynniki kształtujące przebieg spalania

Czesc te nazywamy jezdnia drogowa lub czescia przejazdowa

Część tę nazywamy jezdnią drogową lub częścią przejazdową. Po obu stronach pasa jezdni widzimy pobocza ziemne lub umocnione p. Pobocza są przeznaczone do ruchu pieszego, przepędu bydła oraz są przeznaczone, jako przymusowe postoje dla taboru konnego lub samochodowego. Od krawędzi … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Czesc te nazywamy jezdnia drogowa lub czescia przejazdowa