Tag Archives: land rover warszawa

Układ sterowania

Podczas rozpedzania samochodu, wskutek osiągniecia określonej szybkości jazdy, regulator przesunięcie suwaka przełącznika przekładni w położenie środkowe. Od tej bowiem chwili olej tłoczony pod ciśnieniem przez pompę zębatą dopływa do przestrzeni C. Jednocześnie ustaje dopływ Oleju do przestrzeni A. Wskutek różnic … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Układ sterowania

System TWIN ULTRAMATIC

System TWIN ULTRAMATłc (lub GEAR-START-ULTRA-MATIC) stanowi udoskonaloną wersję systemu ULTRAMATIC, wyróżniającą się zastosowaniem ulepszonej przekładni hydrokinetycznej o niezmienionym układzie, lecz rozszerzonym zakresie przełożeń 1 2,9 do 3,25, zależnie od wykonania. Ponadto zespół TWIN ULTRAMATIC zalicza sie już do automatycznych, ponieważ … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on System TWIN ULTRAMATIC

Ciśnienie w hydraulicznym układzie sterującym

Wskutek ustawienia dźwigni sterującej w pozycji R, układ sterujący włącza tylny hamulec taśmowy, przy czym sprzęgło wielotarczowe, przedni hamulec taśmowy i sprzęgło ryglujace pozostają wyłączone. W takiej sytuacji, bez względu na szybkość jazdy, przekładnia hydrokinetyczna zawsze uczestniczy w przekazywaniu napędu, … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Ciśnienie w hydraulicznym układzie sterującym

System ULTRAMATIC

Półautomatyczna skrzynka biegów składa się z ryglowanej przekładni hydrokinetycznej oraz zespolonej przekładni planetarnej. Zespoły ULTRAMATIC, produkowane od roku 1949 i stosowane w samochodach PACKARD, kilkakrotnie udoskonalano i przekonstruowywano. Ryglowana przekładnia hydrokinetyczna zespołu ULTRAMATIC wyróżnia się oryginalnym wykonaniem turbiny w postaci … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on System ULTRAMATIC

Fale głosowe o małym natężeniu

Poza tłumikiem powinny się rozprzestrzeniać już tylko szczątkowe fale głosowe 0 małym natężeniu. Opory przepływu gazów przez tłumik powinny być jak najmniejsze. Ze wzrostem oporów przepływu stawianych przez tłumik zwiększa się pozostałość spalin w cylindrach i tym samym maleje moc … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Fale głosowe o małym natężeniu

Widmo akustyczne wydechu silnika dwusuwowego

Widmo akustyczne wydechu silnika dwusuwowego różni sie zasadniczo od widma silnika czterosuwowego. Hałaśliwość wydechu silnika dwusuwowego cechuje duże natężenie dźwięków wysokiej stosunkowo częstotliwości. Jest to następstwo względnie krótkich okresów otwarcia szczelin wydechowych, a więc gwałtownego narastania ciśnienia w rurze wydechowej … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Widmo akustyczne wydechu silnika dwusuwowego

Glośność

Głośność określa się w fonach. Dla dźwięku o częstotliwości 1000 HZ skala fonowa (subiektywna) odpowiada skali decybelowej (obiektywnej). Dźwiek na progu słyszalności ma głośność zero fonów. Granica bólu odpowiada głośności 120. .

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Glośność

Ciśnienie akustyczne

Ciśnienie akustyczne jest to wywołany wskutek drgania dźwiękowego zmienny nacisk na jednostkę powierzchni. Ciśnienie akustyczne zmniejsza się ze wzrostem odległości od źródła dźwięku. Ciśnienie akustyczne określa się w mikrobarach (1 dyna/cm2). Natężenie dźwięku jest to ilość energii, którą fala głosowa … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Ciśnienie akustyczne

Przepływ spalin przez rurę wydechową

Przepływ spalin przez rurę wydechową powoduje powstawanie fal glosowych o nieregularnym kształcie, które powtarzają się z częstotliwością równą częstotliwości zapłonów podczas pracy silnika, tzn. — 120 [l/sek] silniki czterosuwowe, 10 60 [l/sek] — silniki dwusuwowe, gdzie: i — liczba cylindrów … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Przepływ spalin przez rurę wydechową

Zwiększanie grubości warstwy pochłaniającej

Wskutek zwiększania grubości warstwy pochlaniającej maleje predkość dźwięku w pobliżu płaszcza i fale głosowe uginają sie w kierunku warstwy tłumiącej. Optymalna grubość warstwy tłumiącej wynosi : d = 100/ IG, gdzie: r opór akustyczny. Skuteczność tłumienia można określić w przybliżeniu … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Zwiększanie grubości warstwy pochłaniającej