Tag Archives: leaseplan aukcje

Mechanika silnika WANKEL KKM

Sposób działania silnika WANKEL charakteryzują następujące cechy: — rozrząd szczelinowy, podobny jak w większości tłokowych silników dwusuwowych, — częstotliwość taktów pracy w stosunku do prędkości obrotowej wału korbowego taka sama jak w jednocylindrowym silniku dwusuwowym, — środek masy tłoka porusza … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Mechanika silnika WANKEL KKM

Układy chłodzenia silników wielopaliwowych

Sprężanego powietrza, układy chłodzenia silników wielopaliwowych z reguły wyposaża się w termostaty zapobiegające nawet nieznacznemu przechłodzeniu silnika; dotyczy to zwłaszcza silników chłodzonych powietrzem. Ponadto w silnikach z wtryskiem bezpośrednim odpowiednie przygotowanie mieszanki uzyskuje się przez stosowny dobór kierunku i sposobu … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Układy chłodzenia silników wielopaliwowych

Dynamika układu korbowego

Analiza dynamiczna układu korbowego objaśnia oddziaływanie występujących w nim sił i pozwala na obliczanie wytrzymałości części silnika, obciążenia łożysk, określanie charakteru drgań skrętnych itp. Przedmiotem analizy dynamicznej są zwykle tylko zmienne co do wartości i kierunku siły gazowe oraz siły … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Dynamika układu korbowego

Kinematyka układu korbowego

Układ korbowy składa się ze złożenia tłokowego (tłok, pierścienie tłokowe i sworzeń tłokowy), korbowodu i wału korbowego. Zadaniem układu korbowego jest zamiana ruchu posuwisto-zwrotnego tłoka na ruch obrotowy wału korbowego. Układ korbowy samochodowego silnika spalinowego może być wykonany jako: symetryczny … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Kinematyka układu korbowego

Gatunki paliwa

W celu wytworzenia mieszanki rozróżnia się następujące metody: mieszanie i odparowanie: np. w gaźniku, strumień powietrza przepływa w sąsiedztwie rozpylacza, wytwarzając pewne podciśnienie, dzięki któremu ciekłe paliwo wydostaje się z rozpylacza i rozprasza sie w powietrzu zasysanym do cylindrów, wtryskiwanie; … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Gatunki paliwa

Zapłon mieszanki paliwa

Ze względu na sposób zapłonu mieszanki paliwa z powietrzem rozróżnia się zapłon przymusowy sterowany — za pomocą iskry elektrycznej, stosowany w silnikach niskoprężnych zasilanych gazem lub benzyną, lub przez wtrysk wprost do cylindra dawki paliwa zapłonowego pod koniec suwu. Przy … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Zapłon mieszanki paliwa

Tłoki i ich sworznie

W celu zmniejszenia siły bezwładności pierwszego rzędu najkorzystniej jest przenieść połowe jej wartości do płaszczyzny poziomej, tzn. przyjąć k 0,5. Składowa pionowa siły odśrodkowej tak dobranej dodatkowej masy (zlmop) przeciwciężaru w każdym położeniu korby równoważy połowę siły bezwładności Pb I. … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Tłoki i ich sworznie

Wały korbowe

Często, pomimo całkowitego wyrównoważenia sił odśrodkowych, wały korbowe silników wielocylindrowych zaopatruje się w przeciwciężary. Zadaniem ich jest wyrównoważenie poszczególnych wykorbień, w celu zmniejszenia momentów zginających człony wału oraz odciążenia łożysk głównych wału korbowego. Przeciwciężary wyrównoważające siły odśrodkowe i ich momenty … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Wały korbowe

Wyrównoważenie silnika

Ze względu na nieuniknioną nierównomierność momentu obrotowego, tłokowy silnik suwowy nie może być całkowicie wyrównoważony. W praktyce wyrównoważenie silnika polega więc jedynie na ograniczeniu nierównomierności momentu obrotowego do zakresu dopuszczalnego. Wyrównoważenie silnika osiąga się przez: — dobranie liczby i układu … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Wyrównoważenie silnika

Siły i momenty działające na silnik

Ponieważ wypadkowa Rk powinna być skierowana względem czopa, konstruuje się biegunowy wykres obciążenia czopa korbowego — zakładając, że wał korbowy jest nieruchomy, a dookoła niego obraca się w kierunku przeciwnym cylinder silnika sporządza się wykres o wspólrzędnych prostokątnych, z którego … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Siły i momenty działające na silnik