Posts Tagged ‘podesty magazynowe’

Układ sterowania

Saturday, July 14th, 2018

Podczas rozpedzania samochodu, wskutek osiągniecia określonej szybkości jazdy, regulator przesunięcie suwaka przełącznika przekładni w położenie środkowe. Od tej bowiem chwili olej tłoczony pod ciśnieniem przez pompę zębatą dopływa do przestrzeni C. Jednocześnie ustaje dopływ Oleju do przestrzeni A. Wskutek różnic ciśnienia pomiędzy przestrzeniami A, B i C rozłącza sie zewnętrzne sprzęgło stożkowe (kierownica odsuwa się od obudowy i wiruje swobodnie) oraz włącza się wewnętrzne sprzęgło stożkowe (tj. pompa i turbina przylegając stożkowymi powierzchniami pierścieniowymi wirują jako jedna calość).
Napęd od silnika przenoszony jest wówczas przez wewnętrzne sprzęgło stożkowe bezpośrednio na synchronizowaną skrzynkę biegów ustawioną nadal na przełożenie zwalniające (1,5), czyli na tzw. …read more

System TWIN ULTRAMATIC

Saturday, July 14th, 2018

System TWIN ULTRAMATłc (lub GEAR-START-ULTRA-MATIC) stanowi udoskonaloną wersję systemu ULTRAMATIC, wyróżniającą się zastosowaniem ulepszonej przekładni hydrokinetycznej o niezmienionym układzie, lecz rozszerzonym zakresie przełożeń 1 2,9 do 3,25, zależnie od wykonania. Ponadto zespół TWIN ULTRAMATIC zalicza sie już do automatycznych, ponieważ podczas korzystania z zakresu D nieco zmodyfikowany układ sterujący samoczynnie przełącza bieg zwolniony na bieg bezpośredni lub odwrotnie, zależnie od nacisku wywieranego na pedał przyspieszenia i szybkości jazdy.
Jeżeli dźwignia sterująca znajduje sie w pozycji D, w razie niewielkiego uchylenia przepustnicy w gaźniku samochód rusza z miejsca na biegu bezpośrednim, a w przypadku silnego wciśnięcia pedału przyspieszenia — na biegu zwolnionym. Jeżeli zespół przekazuje napęd na biegu bezpośrednim, kierowca może spowodować przymusowe włączenie biegu zwolnionego, przez wciśnięcie pedału przyspieszenia do oporu, poza położenie odpowiadające pewnemu uchyleniu przepustnicy w gaźniku.
System BORGWARb 5z OIANSAMAiIC 1952. Automatyczna skrzynka biegów składa się z ryglowanej przekładni hydrokinetycznej o nieruchomej kierownicy (pompa, turbina, kierownica, zakres przełożeń) oraz dwustopniowej synchronizowanej skrzynki przekładniowej . Okresowe ryglowanie przekładni hydrokinetycznej oraz przełączanie biegów skrzynki przekładniowej powoduje samoczynnie hydrauliczny układ sterujący. …read more

Ciśnienie w hydraulicznym układzie sterującym

Saturday, July 14th, 2018

Wskutek ustawienia dźwigni sterującej w pozycji R, układ sterujący włącza tylny hamulec taśmowy, przy czym sprzęgło wielotarczowe, przedni hamulec taśmowy i sprzęgło ryglujace pozostają wyłączone. W takiej sytuacji, bez względu na szybkość jazdy, przekładnia hydrokinetyczna zawsze uczestniczy w przekazywaniu napędu, a przekładnia planetarna pracuje z przełożeniem zwalniający, zmuszając wał zdawczy do obracania się w przeciwnym kierunku niż wiruje wał korbowy silnika.
Kiedy dźwignia sterująca ustawiona jest w pozycji N lub P wszystkie sprzęgła i hamulce są wyłączone. Wskutek przerzucenia dźwigni sterującej w pozycję P włączony zostaje zapadkowy hamulec postojowy. [patrz też: podesty magazynowe, Serwis Seat Wrocław, aluminium 6082 ]
Ciśnienie w hydraulicznym układzie sterującym utrzymują dwie pompy oleju: przednia, napędzana od wału korbowego silnika i tylna, napędzana od wału zdawczego. Zawór kontrolny umożliwia dopływ Oleju z pompy tylnej tylko w przypadku, kiedy wytwarza ona wyższe ciśnienie tłoczenia niż pompa przednia. …read more

System ULTRAMATIC

Saturday, July 14th, 2018

Półautomatyczna skrzynka biegów składa się z ryglowanej przekładni hydrokinetycznej oraz zespolonej przekładni planetarnej. Zespoły ULTRAMATIC, produkowane od roku 1949 i stosowane w samochodach PACKARD, kilkakrotnie udoskonalano i przekonstruowywano.
Ryglowana przekładnia hydrokinetyczna zespołu ULTRAMATIC wyróżnia się oryginalnym wykonaniem turbiny w postaci dwóch połączonych na stałe wirników, dzięki czemu ciecz krąży w układzie: pompa, pierwsza turbina, kierownica, druga turbina i znów pompa. Kierownica osadzona jest na rurowym wale związanym poprzez sprzęgło jednokierunkowe z obudową zespołu. Zakres przełożeń przekładni hydrokinetycznej 1,0 . 2,3 do 2,55 — zależnie od wykonania. …read more