Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Napełnianie cylindraWspółczynnik napełnienia cylindra silnika tłokowego (sprawnośc napełnienia — Iv) jest to stosunek ciężaru ładunku rzeczywiście zassanego do cylindra (Gc) do ciężaru ładunku o ciśnieniu i temperaturze otoczenia wypełniającego pojemność skokową cylindra (GO = ic/Gt. Współczynnik napełnienia silnika wolnossącego jest prawie … Continue reading →
Gatunki paliwaW celu wytworzenia mieszanki rozróżnia się następujące metody: mieszanie i odparowanie: np. w gaźniku, strumień powietrza przepływa w sąsiedztwie rozpylacza, wytwarzając pewne podciśnienie, dzięki któremu ciekłe paliwo wydostaje się z rozpylacza i rozprasza sie w powietrzu zasysanym do cylindrów, wtryskiwanie; … Continue reading →
Nowoczesne urządzenia dźwigoweDo rozbiórki i układania toru są stosowane nowoczesne urządzenia dźwigowe, mianowicie: — suwnice zmechanizowane typu SBT-5A i SBT—5B — dźwigi układkowe typu UK-25/9. Ponadto są stosowane urządzenia starszego typu: — suwnice bramowe ręczne typu SBR-4,5; — dźwigi typu NIEMAG. Wymienione … Continue reading →
Rezonator szeregowyDevURLRezonator szeregowy, tzw. filtr niskiej częstotliwości, przepuszcza wszystkie dźwięki o częstotliwości mniejszej niż jego własna częstotliwość pochłaniając dźwięki o większej częstotliwości. Tłumienie jest tym skuteczniejsze, im większa jest częstotliwość wygaszanych dźwięków w stosunku do własnej częstotliwości rezonatora. Skuteczność tłumienia dźwięku … Continue reading →
Partnerzy serwisu:
Tags
auto centrum poznań carsed otomoto dealer bmw warszawa euro auto stefaniak krotoski cichy poznan leaseplan aukcje mibo olsztyn mibo otomoto mm cars katowice otomoto gliwice pgd kraków rezonator helmholtza salon samochodów używanych poznań salon toyoty warszawa silnik wielopaliwowy szavel travel toyota okecie toyota okęcie trasbus układ tłokowo korbowy vb leasing poleasingowe
Tag Archives: salon samochodów używanych poznań
Spalanie w cylindrze silnika wysokoprężnego
Przebieg spalania. Paliwo wtryskiwane do komory spalania wysokoprężnego silnika o zapłonie samoczynnym ulega (z wyjątkiem niektórych silników wielopaliwowych) rozpyleniu na bardzo drobne kropelki, częściowo paruje i miesza sie ze sprężonym powietrzem, którego temperatura wynosi 600. .700 oc i znacznie przekracza … Continue reading
Komory spalania silników o zapłonie iskrowym
Prawidłowy przebieg spalania zapewnia się przez umieszczenie świecy zapłonowej w pobliżu najgorętszego obszaru komory, czyli w sąsiedztwie zaworu wydechowego, oraz opracowuje się szczegóły konstrukcji kształtujące przepływ mieszanki podczas jej zasysania i sprężania w taki sposób, aby najkorzystniejsze zawirowania mieszanki występowały … Continue reading
Detonacyjna charakterystyka silnika
Spalanie w cylindrze silnika o zapłonie iskrowym
Czynniki kształtujące przebieg spalania. Sposób spalania się mieszanki w cylindrze silnika o zapłonie iskrowym zależy głównie od następujących czynników: — stopień sprężania; ze wzrosłem stopnia sprężania podwyższają się ciśnienie i temperatura, wskutek czego mieszanka jest lepiej przygotowana do spalania i … Continue reading
Produkty spalania
Liczba cetanowa jest to wskaźnik czysto umowny, będący miernikiem skłonności do zapłonu paliwa przeznaczonego do silników wysokoprężnych (o zapłonie samoczynnym). Liczba cetanowa odpowiada procentowej zawartości cetanu (węglowodoru łatwo ulegającemu samoczynnemu zapłonowi) w mieszaninie z alfametylonaftalenern (trudno zapalnym), zapalającej się równie … Continue reading
Spalanie w cylindrach silników wielopaliwowych
Wielopaliwowy silnik tłokowy jest to silnik o zapłonie samoczynnym lub iskrowym, który pracuje zadowalająco na rozmaitych rodzajach paliwa Ciekłego, lekkiego lub ciężkiego, pochodzenia mineralnego, roślinnego lub syntetycznych. W razie zmiany rodzaju paliwa używanego do zasilania silnika wielopaliwowego na ogół zmienia … Continue reading
Czynny zasobnik powietrza
Ponieważ proces spalania trwa o wiele dłużej niż w zwartej komorze spalania, a spalanie niekontrolowane odbywa sie tylko w komorze wstępnej, szczytowe ciśnienie spalania w cylindrze jest umiarkowane (45 . .60 kG/cm2), a silnik cechuje dość miękki bieg. Granica dymienia … Continue reading
Komory spalania silników wysokoprężnych
Komora spalania silnika wysokoprężnego o zapłonie samoczynnym jest to przestrzeń w cylindrze, w której tworzy się i spala mieszanka powstająca przez wtryskiwanie paliwa do sprężanego powietrza, Ukształtowanie komory spalania decyduje o charakterze zachodzących w niej procesów fizyko-chemicznych, a tym samym … Continue reading
Czynniki kształtujące przebieg spalania
Sposób spalania się mieszanki w cylindrze silnika wysokoprężnego zależy głównie od opóźnienia zapłonu oraz intensywności mieszania sie wtryskiwanego paliwa z powietrzem, które z kolei zależą od wielu czynników. Najważniejsze z nich to: właściwości paliwa, jak: lepkość, napięcie powierzchniowe oraz lotność, … Continue reading
Grunt nawilgocony traci swa wytrzymalosc i powoduje niszczenie nawierzchni
Grunt nawilgocony traci swą wytrzymałość i powoduje niszczenie nawierzchni. Z punktu widzenia, zatem odwodnienia dróg im większe są pochylenia poprzeczne nawierzchni, tym mniej jest narażona ona na zniszczenie. Z drugiej strony bezpieczeństwo ruchu drogowego wymaga nawierzchni nie tylko gładkiej, ale … Continue reading