Tag Archives: silnik wielopaliwowy

Mechanika silnika WANKEL KKM

Sposób działania silnika WANKEL charakteryzują następujące cechy: — rozrząd szczelinowy, podobny jak w większości tłokowych silników dwusuwowych, — częstotliwość taktów pracy w stosunku do prędkości obrotowej wału korbowego taka sama jak w jednocylindrowym silniku dwusuwowym, — środek masy tłoka porusza … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Mechanika silnika WANKEL KKM

Układy chłodzenia silników wielopaliwowych

Sprężanego powietrza, układy chłodzenia silników wielopaliwowych z reguły wyposaża się w termostaty zapobiegające nawet nieznacznemu przechłodzeniu silnika; dotyczy to zwłaszcza silników chłodzonych powietrzem. Ponadto w silnikach z wtryskiem bezpośrednim odpowiednie przygotowanie mieszanki uzyskuje się przez stosowny dobór kierunku i sposobu … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Układy chłodzenia silników wielopaliwowych

Dynamika układu korbowego

Analiza dynamiczna układu korbowego objaśnia oddziaływanie występujących w nim sił i pozwala na obliczanie wytrzymałości części silnika, obciążenia łożysk, określanie charakteru drgań skrętnych itp. Przedmiotem analizy dynamicznej są zwykle tylko zmienne co do wartości i kierunku siły gazowe oraz siły … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Dynamika układu korbowego

Kinematyka układu korbowego

Układ korbowy składa się ze złożenia tłokowego (tłok, pierścienie tłokowe i sworzeń tłokowy), korbowodu i wału korbowego. Zadaniem układu korbowego jest zamiana ruchu posuwisto-zwrotnego tłoka na ruch obrotowy wału korbowego. Układ korbowy samochodowego silnika spalinowego może być wykonany jako: symetryczny … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Kinematyka układu korbowego