Posts Tagged ‘transport niskopodwoziowy’

Przy ruchu powrotnym zbierak wraca na miejsce nagromadzenia materialu

Monday, January 29th, 2018

Przy ruchu powrotnym zbierak wraca na miejsce nagromadzenia materiału. Kształt najczęściej i rozpoczyna następny cykl pracy używanego zbieraka w celu zebrania materiału z większej powierzchni, krążek zwrotny, a nawet i wciągarka, muszą zmieniać położenie. Przy budowie dróg mogą być stosowane zgarniarki jednolinowe ze zbierakami w kształcie gracy. Wyjątkowo na dużych placach materiałowych mogą być stosowane zgarniarki dwulinowe. Do zalet zgarniarek jednolinowych w stosunku do dwulinowych można zaliczyć 1) znacznie mniejsze koszty inwestycyjne, 2) uproszczenie całego urządzenia, 3) zbędność krążka zwrotnego, Wadą zgarniarek jednolinowych jest mniejsza wydajność oraz konieczność użycia siły ludzkiej do powrotnego ruchu zbieraka. W celu użycia zgarniarki jako ładowarki musi być zbudowany pomost załadowczy, który może być przenośny lub stały. [podobne: transport niskopodwoziowy, taśmy transportowe, transport ponadnormatywny ]

Układ sterowania

Tuesday, January 9th, 2018

Podczas rozpedzania samochodu, wskutek osiągniecia określonej szybkości jazdy, regulator przesunięcie suwaka przełącznika przekładni w położenie środkowe. Od tej bowiem chwili olej tłoczony pod ciśnieniem przez pompę zębatą dopływa do przestrzeni C. Jednocześnie ustaje dopływ Oleju do przestrzeni A. Wskutek różnic ciśnienia pomiędzy przestrzeniami A, B i C rozłącza sie zewnętrzne sprzęgło stożkowe (kierownica odsuwa się od obudowy i wiruje swobodnie) oraz włącza się wewnętrzne sprzęgło stożkowe (tj. pompa i turbina przylegając stożkowymi powierzchniami pierścieniowymi wirują jako jedna calość).
Napęd od silnika przenoszony jest wówczas przez wewnętrzne sprzęgło stożkowe bezpośrednio na synchronizowaną skrzynkę biegów ustawioną nadal na przełożenie zwalniające (1,5), czyli na tzw. bieg pośredni. Bieg bezpośredni włącza układ sterujący przez otwarcie dopływu oleju pod ciśnieniem do rozpieracza sprzęgła wielotarczowego (które się włącza) i do siłownika sprzęgła kłowego, które zostaje rozłączone. Przekładnia hydrokinetyczna jest nadal zaryglowana.
Bieg tylny włącza kierowca przez ustawienie zakresu R, wskutek czego suwak przełącznika przekładni ustawia się położeniu rozruchu i podobnie jak na pierwszym biegu, sprzęgło stożkowe jest włączone, a wewnętrzne przekładnia hydrokinetyczna przekazuje napęd. Jednocześnie włączone zostaje sprzęgło kłowe biegu tylnego, wskutek czego skrzynka biegów pracuje z przełożeniem zwalniającym 1,43, przy czym wal zdawczy obraca się w przeciwnym kierunku niż wiruje wał korbowy.
System DIVABUS. Automatyczna skrzynka biegów, biegu zwolnionego stosowana w różnych wykonaniach w autobusach i samochodach ciężarowych, produkowanych w NRF. zespół systemu DIVABUS. [patrz też: transport medyczny, transport niskopodwoziowy, opony do wózków widłowych ]
Układ sterowania wyposażony jest w regulator odśrodkowy, przełącznik przekładni i siłownik włączający sprzęgło kłowe na wale zdawczym. Ciężarki regulatora odśrodkowego pod działaniem sił odśrodkowych usiłują rozsunął się na zewnątrz i poprzez układ mechaniczny usilują przemieścić suwak przełącznika przekładni, przezwyciężając napór oleju dopływającego pod ciśnieniem proporcjonalnym do uchylenia przepustnicy w gaźniku. Przełączenie z biegu zwolnionego na pośredni następuje wskutek osiągania szybkości jazdy w zakresie 25 .45 km/ godz (45 km/godz w czasie zupełnego uchylenia przepustnicy w gaźniku), a z biegu pośredniego na bezpośredni — w zakresie 45. . 90 km/godz. Podczas zmniejszania się prędkości ruchu samochodu przełączenie z biegu bezpośredniego na pośredni następuje w zakresie 25. 80 km/godz, a z biegu pośredniego na zwolniony — w zakresie 10. . .30 km/godz.