Tag Archives: trasbus

System SPIN-RESISTANT

Stożkowy mechanizm różnicowy o dwóch satelitach jest wyposażony w rozpieracz sprężynowy, który dociska koła koronowe poprzez ich czasze oporowe do stożkowych bieżni koła. Czasze oporowe Są podobnie jak koła koronowe osadzone na wielowypustach osi. Podczas prze- noszenia napędu przez mechanizm … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on System SPIN-RESISTANT

Szeregowy układ wielostopniowy

Wymiary składowych rezonatorów szeregowych są różne, ale tak dobrane, że poszczególne rezonatory mają stały stosunek F/l • V, przy czym j graniczne = 2 frez. Dzięki odpowiedniemu stopniowaniu długości rur i komór rezonacyjnych zakresy przepuszczalności i tłumienia (ż/4 oraz ż … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Szeregowy układ wielostopniowy

Rezonator szeregowy

Rezonator szeregowy, tzw. filtr niskiej częstotliwości, przepuszcza wszystkie dźwięki o częstotliwości mniejszej niż jego własna częstotliwość pochłaniając dźwięki o większej częstotliwości. Tłumienie jest tym skuteczniejsze, im większa jest częstotliwość wygaszanych dźwięków w stosunku do własnej częstotliwości rezonatora. Skuteczność tłumienia dźwięku … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Rezonator szeregowy

Drogi w wykopach powinno sie projektowac w przypadkach wyjatkowych ze wzgledu na warunki niesprzyjajace pracy nawierzchni drogowych

Drogi w wykopach powinno się projektować w przypadkach wyjątkowych ze względu na warunki niesprzyjające pracy nawierzchni drogowych. Ze względu na słabe ogrzanie promieniami słońca w wykopach zatrzymuje się wilgoć, powodując opóźnione wysychanie gruntu podłoża. Oprócz tego, głębokie wykopy mogą przecinać … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Drogi w wykopach powinno sie projektowac w przypadkach wyjatkowych ze wzgledu na warunki niesprzyjajace pracy nawierzchni drogowych

Praktyka eksploatacji dróg samochodowych pokazala, ze normalne rowy o stosowanych powszechnie wymiarach zwykle sa wypelnione woda

Praktyka eksploatacji dróg samochodowych pokazała, że normalne rowy o stosowanych powszechnie wymiarach zwykle są wypełnione wodą w 1-7. Eksploatacja dróg z rowami opływowymi jest o tyle jeszcze ułatwiona, że rowy takie nie zamulają się, szybko zarastają trawą i nie wymagają … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Praktyka eksploatacji dróg samochodowych pokazala, ze normalne rowy o stosowanych powszechnie wymiarach zwykle sa wypelnione woda

RECZNE PRACE ZALADUNKOWE I WYLADUNKOWE MATERIALÓW

RĘCZNE PRACE ZAŁADUNKOWE I WYŁADUNKOWE MATERIAŁÓW. Wyniki pracy ręcznej zależne są od siły fizycznej człowieka, stanu zmęczenia oraz warunków pracy. Do warunków pracy zalicza się: warunki atmosferyczne, rodzaj i jakość narzędzi pracy, pozycję pracy, wysokość podnoszenie materiału, odległość podstawionego środka … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on RECZNE PRACE ZALADUNKOWE I WYLADUNKOWE MATERIALÓW

Maszyny pracujace cyklicznie

Maszyny pracujące cyklicznie. Koparki jednołyżkowe i chwytakowe są bardzo dogodne do ładowania i przeładowywania materiałów ze względu jednak na znaczny koszt tych maszyn oraz duże zapotrzebowanie do robót ziemnych, użycie ich do robót ładunkowych jest obecnie sporadyczne. Żuraw chwytakowy jest … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Maszyny pracujace cyklicznie

Ukopy powinny znajdowac sie raczej w miejscu oddalonym i niewidocznym z drogi

Ukopy powinny znajdować się raczej w miejscu oddalonym i niewidocznym z drogi. Jeśli jednak trzeba wykonać ukop, jako poszerzenie rowu drogowego, należy to zrobić w sposób taki, aby ukopy były jak najbardziej dostosowane do terenu. Wobec tego ukopy nie powinny … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on Ukopy powinny znajdowac sie raczej w miejscu oddalonym i niewidocznym z drogi

POBOCZA I ROWY DROGOWE

POBOCZA I ROWY DROGOWE . Pobocza drogi służą do: 1) utworzenia oparcia bocznego dla nawierzchni drogi, 2) utworzenia pasa bezpieczeństwa dla ruchu samochodowego między krawędzią nawierzchni i krawędzią pobocza w razie awarii, 3) zapewnienia miejsca przymusowego postoju dla pojazdów, 4) … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Comments Off on POBOCZA I ROWY DROGOWE