Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Szeregowy układ wielostopniowyWymiary składowych rezonatorów szeregowych są różne, ale tak dobrane, że poszczególne rezonatory mają stały stosunek F/l • V, przy czym j graniczne = 2 frez. Dzięki odpowiedniemu stopniowaniu długości rur i komór rezonacyjnych zakresy przepuszczalności i tłumienia (ż/4 oraz ż … Continue reading →
Mechanika silnika WANKEL KKMSposób działania silnika WANKEL charakteryzują następujące cechy: — rozrząd szczelinowy, podobny jak w większości tłokowych silników dwusuwowych, — częstotliwość taktów pracy w stosunku do prędkości obrotowej wału korbowego taka sama jak w jednocylindrowym silniku dwusuwowym, — środek masy tłoka porusza … Continue reading →
Przekroje oplywowe, o lagodnych skarpach nasypów i rowów zupelnie wylaczaja awarie na drogach, poniewaz w kazdym miejscu mozna zjechac z drogiPrzekroje opływowe, o łagodnych skarpach nasypów i rowów zupełnie wyłączają awarie na drogach, ponieważ w każdym miejscu można zjechać z drogi. Łagodne skarpy umożliwiają kierowcy widzenie całej skarpy, co pozwala na ruch z niezmniejszoną szybkością. Należy tu podkreślić znaczenie ekonomiczne, … Continue reading →
Wybór schematu zalezy od przeznaczenia nasypuDevURLWybór schematu zależy od przeznaczenia nasypu. Nasyp, na którym ma być umieszczona nawierzchnia ulepszona, nie może wykazywać większych odkształceń i osiadań, ponieważ przy tego rodzaju zjawiskach nie uniknie się zniszczenia nawierzchni. Ocena stateczności nasypów, których nierównomierne osiadanie nie jest niebezpieczne … Continue reading →
Partnerzy serwisu:
Tags
auto centrum poznań carsed otomoto dealer bmw warszawa euro auto stefaniak krotoski cichy poznan leaseplan aukcje mibo olsztyn mibo otomoto mm cars katowice otomoto gliwice pgd kraków rezonator helmholtza salon samochodów używanych poznań salon toyoty warszawa silnik wielopaliwowy szavel travel toyota okecie toyota okęcie trasbus układ tłokowo korbowy vb leasing poleasingowe
Tag Archives: vb leasing poleasingowe
Układ sterowania
Podczas rozpedzania samochodu, wskutek osiągniecia określonej szybkości jazdy, regulator przesunięcie suwaka przełącznika przekładni w położenie środkowe. Od tej bowiem chwili olej tłoczony pod ciśnieniem przez pompę zębatą dopływa do przestrzeni C. Jednocześnie ustaje dopływ Oleju do przestrzeni A. Wskutek różnic … Continue reading
System TWIN ULTRAMATIC
System TWIN ULTRAMATłc (lub GEAR-START-ULTRA-MATIC) stanowi udoskonaloną wersję systemu ULTRAMATIC, wyróżniającą się zastosowaniem ulepszonej przekładni hydrokinetycznej o niezmienionym układzie, lecz rozszerzonym zakresie przełożeń 1 2,9 do 3,25, zależnie od wykonania. Ponadto zespół TWIN ULTRAMATIC zalicza sie już do automatycznych, ponieważ … Continue reading
Ciśnienie w hydraulicznym układzie sterującym
Wskutek ustawienia dźwigni sterującej w pozycji R, układ sterujący włącza tylny hamulec taśmowy, przy czym sprzęgło wielotarczowe, przedni hamulec taśmowy i sprzęgło ryglujace pozostają wyłączone. W takiej sytuacji, bez względu na szybkość jazdy, przekładnia hydrokinetyczna zawsze uczestniczy w przekazywaniu napędu, … Continue reading
System ULTRAMATIC
Półautomatyczna skrzynka biegów składa się z ryglowanej przekładni hydrokinetycznej oraz zespolonej przekładni planetarnej. Zespoły ULTRAMATIC, produkowane od roku 1949 i stosowane w samochodach PACKARD, kilkakrotnie udoskonalano i przekonstruowywano. Ryglowana przekładnia hydrokinetyczna zespołu ULTRAMATIC wyróżnia się oryginalnym wykonaniem turbiny w postaci … Continue reading
Fale głosowe o małym natężeniu
Poza tłumikiem powinny się rozprzestrzeniać już tylko szczątkowe fale głosowe 0 małym natężeniu. Opory przepływu gazów przez tłumik powinny być jak najmniejsze. Ze wzrostem oporów przepływu stawianych przez tłumik zwiększa się pozostałość spalin w cylindrach i tym samym maleje moc … Continue reading
Widmo akustyczne wydechu silnika dwusuwowego
Widmo akustyczne wydechu silnika dwusuwowego różni sie zasadniczo od widma silnika czterosuwowego. Hałaśliwość wydechu silnika dwusuwowego cechuje duże natężenie dźwięków wysokiej stosunkowo częstotliwości. Jest to następstwo względnie krótkich okresów otwarcia szczelin wydechowych, a więc gwałtownego narastania ciśnienia w rurze wydechowej … Continue reading
Glośność
Głośność określa się w fonach. Dla dźwięku o częstotliwości 1000 HZ skala fonowa (subiektywna) odpowiada skali decybelowej (obiektywnej). Dźwiek na progu słyszalności ma głośność zero fonów. Granica bólu odpowiada głośności 120. .
Ciśnienie akustyczne
Ciśnienie akustyczne jest to wywołany wskutek drgania dźwiękowego zmienny nacisk na jednostkę powierzchni. Ciśnienie akustyczne zmniejsza się ze wzrostem odległości od źródła dźwięku. Ciśnienie akustyczne określa się w mikrobarach (1 dyna/cm2). Natężenie dźwięku jest to ilość energii, którą fala głosowa … Continue reading
Przepływ spalin przez rurę wydechową
Przepływ spalin przez rurę wydechową powoduje powstawanie fal glosowych o nieregularnym kształcie, które powtarzają się z częstotliwością równą częstotliwości zapłonów podczas pracy silnika, tzn. — 120 [l/sek] silniki czterosuwowe, 10 60 [l/sek] — silniki dwusuwowe, gdzie: i — liczba cylindrów … Continue reading
Zwiększanie grubości warstwy pochłaniającej
Wskutek zwiększania grubości warstwy pochlaniającej maleje predkość dźwięku w pobliżu płaszcza i fale głosowe uginają sie w kierunku warstwy tłumiącej. Optymalna grubość warstwy tłumiącej wynosi : d = 100/ IG, gdzie: r opór akustyczny. Skuteczność tłumienia można określić w przybliżeniu … Continue reading