Przepływ spalin przez rurę wydechową

Przepływ spalin przez rurę wydechową powoduje powstawanie fal glosowych o nieregularnym kształcie, które powtarzają się z częstotliwością równą częstotliwości zapłonów podczas pracy silnika, tzn. — 120 [l/sek] silniki czterosuwowe, 10 60 [l/sek] — silniki dwusuwowe, gdzie: i — liczba cylindrów oraz n — prędkość obrotowa wału korbowego [obr/minl. Jak wynika z powyższego, w odgłosach towarzyszących pracy silnika występuje dźwięk podstawowy (składnik podstawowy) częstotliwości równej częstotliwości zapłonów oraz szereg dźwięków harmonicznych przepływu powietrza przez rurę ssącą o częstotliwościach będących całkowitymi wielokrotnościami częstotliwości podstawowej. Liczbę i nasilenie dźwięków składowych można określić z analizy (FOURIERA) wypadkowego, czyli kompleksowego kształtu fali. Fala głosowa są to drgania mechaniczne, na ogól rozchodzące się ze źródła w sposób kulisty z prędkością zależną od wlaściwości ośrodka. W cieczach i gazach rozprzestrzeniają się tzw. fale podłużne; cząsteczki masy drgają równolegle do kierunku rozchodzenia sie fali, wskutek czego elementarne objętości ośrodka na przemian ulegają zagęszczaniu lub rozrzedzaniu, a więc w objętościach tych na przemian wzrasta i maleje ciśnienie miejscowe. W ciałach stałych rozprzestrzeniaja sie fale podłużne i poprzeczne (cząsteczki masy wychylają się wahadłowo w różnych kierunkach). Dźwięk jest to słyszalna fala głosowa. Ucho ludzkie chwyta dźwięki 0 częstotliwości w zakresie 16. . .20 000 Hz, jeżeli natężenie fali głosowej jest dostateczne. Ultradźwięki (naddźwięki) są to fale głosowe o częstotliwości ponad 16 000 Hz, na ogól już niesłyszalne dla człowieka, lecz słyszalne np. dla niektórych zwierząt. [przypisy: salon toyoty warszawa, vb leasing poleasingowe, land rover warszawa ]

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.