System TWIN ULTRAMATIC

System TWIN ULTRAMATłc (lub GEAR-START-ULTRA-MATIC) stanowi udoskonaloną wersję systemu ULTRAMATIC, wyróżniającą się zastosowaniem ulepszonej przekładni hydrokinetycznej o niezmienionym układzie, lecz rozszerzonym zakresie przełożeń 1 2,9 do 3,25, zależnie od wykonania. Ponadto zespół TWIN ULTRAMATIC zalicza sie już do automatycznych, ponieważ podczas korzystania z zakresu D nieco zmodyfikowany układ sterujący samoczynnie przełącza bieg zwolniony na bieg bezpośredni lub odwrotnie, zależnie od nacisku wywieranego na pedał przyspieszenia i szybkości jazdy.
Jeżeli dźwignia sterująca znajduje sie w pozycji D, w razie niewielkiego uchylenia przepustnicy w gaźniku samochód rusza z miejsca na biegu bezpośrednim, a w przypadku silnego wciśnięcia pedału przyspieszenia — na biegu zwolnionym. Jeżeli zespół przekazuje napęd na biegu bezpośrednim, kierowca może spowodować przymusowe włączenie biegu zwolnionego, przez wciśnięcie pedału przyspieszenia do oporu, poza położenie odpowiadające pewnemu uchyleniu przepustnicy w gaźniku.
System BORGWARb 5z OIANSAMAiIC 1952. Automatyczna skrzynka biegów składa się z ryglowanej przekładni hydrokinetycznej o nieruchomej kierownicy (pompa, turbina, kierownica, zakres przełożeń) oraz dwustopniowej synchronizowanej skrzynki przekładniowej . Okresowe ryglowanie przekładni hydrokinetycznej oraz przełączanie biegów skrzynki przekładniowej powoduje samoczynnie hydrauliczny układ sterujący. Zakresy pracy zespołu: V (jazda w przód) oraz R (bieg tylny).
Podczas korzystania z biegu zwolnionego (przełożenie zwalniające 1,5 skrzynki biegów) olej tłoczony przez pompę dopływa do przestrzeni w przekładni, przez otwory w wirniku pompy przedostaje się do przestrzeni roboczej, a następnie pomiędzy turbiną i kierownicą odpływa do przestrzeni. Z uwagi na dławienie w szczelinie pomiędzy kierownicą a turbiną, ciśnienie w przestrzeni A jest niższe niż w przestrzeni A i B. wypożyczalnia samochodów, skoki spadochronowe, plomby kontenerowe
Wskutek różnicy ciśnień kierownica usiłuje przesunąć się w lewo i tym samym swą stożkową powierzchnią jest dociskana do obudowy przekładni. W takiej sytuacji stożkowe sprzęgło zewnętrzne jest włączone, a kierownica przekładni hydrokinetycznej trwa w bezruchu. Ze względu na różnicę ciśnień w przestrzeniach A i B wewnętrzne sprzęgło stożkowe jest wówczas wyłączone. Z przestrzeni C olej odpływa przewodami z powrotem do pompy zębatej. Z turbiny napęd jest przenoszony przez tary kół zębatych przekładni pośredniej i sprzęgło kłowe na wał zdawczy (sprzęgło tarczowe jest wyłączone). [Zobacz tez: podesty magazynowe, Serwis Seat Wrocław, opony do wózków widłowych ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: opony do wózków widłowych podesty magazynowe Serwis Seat Wrocław