Uchwyty szczękowe

Uchwyty szczękowe są zwierane lub rozwierane układem krzywkowym i kółkiem, zamocowanym z boku belki nośnej, sterowanym przez pracownika obsługującego suwnicę. Mechanizm jazdy każdej suwnicy nośnej oraz suwnicy napędowej składa się z asynchronicznych silników pierścieniowych, które za pośrednietwem sprzęgła elastycznego, sprzęgła zębatego i przekładni ślimakowej napędzają kola jezdne (po przekątnej, po jednym na każdej podporze). Koła jezdne są zaklinowane na wałku wciśniętym w łożysko baryłkowe, które jest osadzone w obudowie przymocowanej śrubami do czołownicy. Do jazdy transportowej służą odchylane koła jezdne o średnicy 240 mm, które po obróceniu w dół i zablokowaniu ustawia sie na torze. Dla zwiększenia bezpieczeństwa przejazdu koła są stale dociskane sprężyną do szyn. Aparatura elektryczna — rozdzielnia sterująca i zasilająca silniki suwnicy nośnej oraz końcówki i gniazda do podłączenia przewodów elektrycznych — znajduje się na podporze, w której nie ma wciągarki linowej. Suwnica napędowa składa się z dwóch podpór bocznych o jednakowej konstrukcji, mechanizmu jazdy odpowiadającego mechanizmowi jazdy suwnic nośnych, pomostu ogrodzonego barierką i osłoniętego daszkiem 3 oraz z zespołu prądotwórczego na ramie pomostu. Przed złymi warunkami atmosferycznymi obsługę ochrania brezentowa osłona, zawieszona ze wszystkich stron suwnicy. Zespół prądotwórczy: silnik spalinowy napędzający poprzez sprzęgło elastyczne synchroniczną prądnicę prądu przemiennego z automatycznym regulatorem napięcia jest sterowany z szafy rozdzielczej wyposażonej w pulpit kontrolno-sterowniczy. Zbiornik paliwa silnika spalinowego znajduje się nad prądnicą. Zasilanie i sterowanie silnikami elektrycznymi podnoszenia i jazdy oraz przynależnych do nich hamulców elektromagnetycznych odbywa się z szafy rozdzielczej za pomocą: — stycznika SC-200 z cewką 220 V i przekaźnikami bimetalowymi, zabezpieczającymi przed przeciążeniem; — trzech podstaw bezpiecznikowych BmP350 (100 A), zabezpieczających przed skutkami zwarć; trzech styczników SC—100 do sterowania silnikami podnoszenia i silnikami jazdy; — trzech gniazd bezpiecznikowych BiGK100 do zabezpieczenia silników jazdy; — trzech gniazd bezpiecznikowych BiGK60 do zabezpieczenia silników podnoszenia; — dziewięciu gniazd bezpiecznikowych BiGK25 (10 A i 6 A), zabezpieczających obwody oświetlenia (12 V) i obwody sterowania; — dwóch przekaźników cieplnych PM-15, zabezpieczających silniki jazdy suwnicy napędowej; — przyrządów kontrolno—pomiarowych. [przypisy: okręgowa stacja kontroli pojazdów, Firma transportowa, cargo transport ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: cargo transport Firma transportowa okręgowa stacja kontroli pojazdów